Vogn til grusveier og skogsstier

Bkno4

Blir kjent med forumet
Trenger anbefaling til vogn som kommer til å bli brukt mye på grusveier, og noe på skogsstier. Fordeler og ulemper med vogna du anbefaler? (Vi er begge relativt høye).
Kommer også til å måtte ha den endel med i bil, stort bagasjerom i Volvo v70, men hadde vært ekstra fint om hundeburet fortsatt kunne få plass også.
Venter baby i juni, om det vil ha noe å si for plassen i babybag osv.

Hilsen spent førstegangs!

Det kommer helt ann på andre kriterier du har, men babyjogger city elite har god demping og store hjul som er gode i ulendt terreng. Ulempen er at du ikke kan vende sittedelen mot deg. Bæretøy er også supert hvis dere går mye i ulendt terreng.

Hvis du ønsker vogn med fire hjul kan Stokke Trailz eller Britax Go Big 2 kanskje være en god match. Begge er gode på grus og i terreng. En i barselgruppen min hadde Babyjogger City Elite og brukte den mye på grus, og hun var veldig fornøyd.

Emmaljunga super viking er veldig god til turbruk. Har gått mye i marka med den. Med outdoor hjul er den også veldig god på snø og slapseføre. Kan snus mot deg.

Den tar litt plass i bagasjerommet, men hjulene er lette å klipse av og på, da tar den mye mindre plass. Pluss, de fleste vognene som er solide tar litt plass.

Den har regulertbart håndtak og passer til meg og min nesten 2 m høye mann.

Ellers støtter jeg bæring som godt alternativ i ulendt terreng, enten bæresjal eller sele.

Trenger anbefaling til vogn som kommer til å bli brukt mye på grusveier, og noe på skogsstier. Fordeler og ulemper med vogna du anbefaler? (Vi er begge relativt høye).
Kommer også til å måtte ha den endel med i bil, stort bagasjerom i Volvo v70, men hadde vært ekstra fint om hundeburet fortsatt kunne få plass også.
Venter baby i juni, om det vil ha noe å si for plassen i babybag osv.

Hilsen spent førstegangs!

Thule Urban Glide2. Den letteste vogna å trille, og jeg føler jeg har prøvd MYE. den har store bakhjul, men de klikkes raskt av og vogna blir liten i bagasjerom, særlig når du er over på sportsdel. Den har også håndbrems, og det er et enormt pluss når man går i ulendt terreng med hund. Den har også god nok demping til at det er forsvarlig å jogge med den når babyen har bikka 6mnd og er over på sportsdel. For meg er det et stort men, og det er at sportsdelen er vendt fra deg sånn at babyen ikke ser dere og omvendt på tur. Men det er jo ulikt hvor viktig man synes det er. Hvis det med å kunne jogge med vogna ikke er like viktig, ville jeg sjekket ut TFK Trail som også triller lett og har håndbrems. Med sportsdel tar denne også lite plass. Som bag kan du velge den som heter multi-X og den kan gjøres om til en sittedel hvor du kan se babyen også etter at den er ferdig med å ligge helt flatt. Denne bagen passer vel til rundt 12-18mnd avhengig av hvor stor unge du har.
Bare å søke opp begge vognene på YouTube så finner du videoer hvor alle vogna "triks" blir demonstrert ;)

Må legge til at hvertfall på Thule kan forhjulet låses, og det gjør at den er stødig og stabil tross 3 hjul. Tror det gjelder TFK også, men ikke helt sikker.

Lykke til

Last edited:
Vi har Bugaboo Buffalo. Gått på grusvei og i ulendt terreng med den, syns det går fint. Ville hatt en med 4 hjul, ikke 3! Vi har 3 hjul på barnehagevogna, og det fronthjulet er håpløst, setter seg ofte på skeiva og gjør at vi sitter fast. Og det er ofte på grusen på gårdsplassen den med tre hjul setter seg fast, bare frustrasjon altså!
Jeg har ingen ting dårlig å si om Buffaloen, lang bagdel, kan snus begge veier, fronthjulene kan svinge og låses i fast stilling, vogna veier lite, bruker lite plass i bilen... Ellers er bæresele/bæremeis lurt på veldig ulendt terreng, type skogsstier.

Montain buggy
Prøvde mye vogner men den elsket vi
Brukt masse både i skog og på grus

Jeg har gått for Britax go Big2, og har samme kriterier som deg. :) Vi har ikke fått babyen ennå, men jeg har brukt lang tid på å bestemme meg for vogn.

Back
Topp