Vogn til barn med 22 måneder mellom

Bkno2246982

Andre møte med forumet
Hei,

Noen som har erfaring med to barn med ca 22 måneder i mellom seg? Er det behov for søskenvogn eller blir dette lite brukt?
Noen fakta; bor litt øde så må kjøre til barnehage, butikk osv.

Setter pris på innspill fra andre i samme situasjon ☺️
 
Kommer helt an på hvor mye dere bruker vogn, og hvor langt dere går. For oss som går masse og langt, hadde det vært helt nødvendig med søskenvogn. Vi endte også opp med å kjøpe brukt søskenvogn til våre to, hvor det er tre hele år mellom, nettopp fordi vi går så mye - og tre år gamle ben blir slitne.
 
Her blir det 19 mnd mellom, og vi avventer for å se om det er behov eller ikke. Mulig det for oss vil holde med bæretøy og ev. søskenbrett. Kommer jo så an på hvor mye en bruker vogn, her har den blitt brukt lite i det siste til annet enn soving siste tiden. Vi må og kjøre til butikk etc. På mosjonsturer så har jeg gått uten mini, og på turer han er med så går vi på steder der vi ikke går så langt men heller utforsker mye.
 
Kommer ann på hvor mye dere bruker vogn. 15 mnd mellom nr 1 og 2 her. Kjøpte søskenvogn som er blitt brukt nesten daglig. Til trilleturer og levering/henting i barnehagen. Venter nå nr 3 når som helst. Blir 3 barn på 3 år og har kjøpt trillingvogn. Nr 1 og 2 elsker vogn og jeg vil levere/hente med vogn i barnehage + at jeg bruker trilleturer i bratte bakker som trening.
 
Hei,

Noen som har erfaring med to barn med ca 22 måneder i mellom seg? Er det behov for søskenvogn eller blir dette lite brukt?
Noen fakta; bor litt øde så må kjøre til barnehage, butikk osv.

Setter pris på innspill fra andre i samme situasjon ☺️

Hei! Vi har 22 mnd mellom, har kun søskenbrett til vogna, men lite brukt d også :) tvillingvogn jeg ikke hatt noe behov for, fordi vi er som dere og må kjøre dit vi skal :) og om vi skal noe som krever «båndtvang» på eldste, så har jeg vogn på han og mini i selen eller omvendt:)
 
Hvis det blir mindre enn 2 år til neste kommer så skal jeg kjøpe søskenvogn. Har vi lyst å gå en søndagstur inn å grille en plass så blir en på 2 år fort slite. Føler at med søskenvogn så er muligheten til å komme seg ut mye lettere med tanke på tidspunkt osv. Skal vi ut i hviletid så er det kjekt med vogn til største, kunne da bært minste men skal den sove eller jeg har lyst til å feks grille eller leke med eldste på 4-5 år så er det praktisk med soveplass til begge.
 
Back
Topp