Vogn spørsmål til dere :)

Kristine3

Glad i forumet
Juli13-jentene
Hei å god morgen:) har noen spørsmål til dere med tre hjul vogn. Jeg har sett på den tfk, har sett på fra tyskland å den er det mye å spare på, det er jo såå dyrt med vogn jeg kunne jo fått over halvparten av førerkort for prisen av en sånn vogn. Sykt. Meen jeg lurer på det er jo sååå mange andre vogner der ute. Hadde blitt glad om dere ville satt ut bilde å navn på vognene deres å hva som er bra å hva som er dårlig med dem. Jeg må ha med bag for han er jo så liten enda:) å det må holde til neste mann også. Har sett noe som heter quinni eller noe å på jollyroom er det noen men di ser veldig små ut. Hmm dette er vanskelig :)

❤ Gutt født 27 juni ❤

Jeg hadde quinny freestyle xl til eldstemann og den bagen var iallefall sinnsykt liten..

Johan Sebastian 2009
Sophia Christiane 2013

Jeg har Tfk joggster twist og er superfornøyd med den. Det som er bra med hardbagen til Tfk er at den er en av de lengste så en kan dermed bruke den litt lenger :) bestilte foresten også min fra Tyskland (kiddies) og er veldig fornøyd med de, de svarer raskt på Mail om du har spørsmål.

Termin 30 juli, gutten kom 21.07.2013 :)

Hvis du tar mye buss kan jeg jo nevne at den er litt stor så en okkuperer hele barnevogn plassen. Et lite minus. Men jeg kjører bil som regel og sammenlagt tar den ikke så stor plass. Får plass til både vogn og story hundene i stasjonsvognen min :P

Vil anbefale å sjekke ut ludostore.no. Det er en god del vogner på tilbud der. Bl.a noen trehjulinger... :)

Sent from my GT-I9505 using BV Forum mobile app

Jeg har nettop fått meg en TFK Jogster Twist.
ImageUploadedByBV Forum1378541277.804291.jpg
Har ikke fått brukt den så mye enda, fikk en dårlig start med et knirkende understell (dette har jeg nå fått nytt og vogna er en helt annen ;) ), men den er super lett å manøvrere, tar super liten plass sammenlagt og veier så og si ingen ting.
Bagen er bare en til to cm kortere enn min gamle Simo bag.
Så bagen har kjempe god plass :)
Adapter til bilstolen er jo genialt for en kjap handletur eller en runde på kjøpesentet.

Jeg kjøpte også et småbarnsinnlegg å ha i sportsdelen slik at han får godt med støtte når vi begynner å bruke den også ;)
Har ikke bilde nå, men er samme prinsippet som spedbarnsinnlegget i bilstolene ;)

Jeg har også en 16 år gammel Simo kombi
ImageUploadedByBV Forum1378541862.619915.jpg
Den har god trillekomfort, er nok bedre demping med en Simo og f.eks emaljunga
Bagen er som sagt bare bitte litt større.
Ulempen med denne er at den veier ett tonn, jeg sliter virkelig med å få den inn og ut av bilen.
Og den tar stor plass sammenlagt.
Jeg kommer til å bruke denne som en god og stødig vogn i barnehagen når den tid kommer.
Mulig jeg bruker den på det verste vinterføret her med slaps og is om en annen.
Ser for meg det kan være lettere og mer behagelig å komme seg frem med en god og dempende firhjuling ;)

Vet ikke om du ble noe klokere, men dette er nå mine erfaringer med mine vogner :)

❤ Prinsen født 3.juli ❤

TFK Joggster Twisr 2013.
Utrolig fin og stilig vogn, lett som bare av det å trille f.eks inne på senteret.
Som nevnt er den genial med bilstoladapter.
I tillegg har den finuligheter som at du kan glide opp litt av trekket på kalasjen sånn at det puster godt hvis det er varmt. Og har integrert myggnetting inni.
Den blir veldig liten når du legger den sammen og den er lett å pakke ned/ opp.
Du kan snu bagen i valgfri retning.
Minus;
Myggnettet som følger med er akkurat passe så av og til glir det av oppe og når man fester det oppe glir det av nede! Plagsomt :P
På store steiner er den forferdelig å trille med bag.
Ungen min hoppet rundt oppi vogna så jeg måtte løfte han fremfor å ha han oppi.
Dette var altså på en forferdelig dårlig skogsvei. Synes også håndbremsen tidvis er litt i veien og tungvind.

Hadde SIMO tidligere og den var veldig stor og tung i forhold men er mye større og stødigere vogn i den forstand.
Den hadde også mye bedre demping.
Gir TFK terningkast 4. ;)

Jeg har Mountain Buggy Urban Jungle 2013 modell.

Super fornøyd med den. Bagen er liten, men det har ikke vært et problem for meg enda. Jenta mi er ganske liten enda;) Må nok bytte over til sportsdel i løpet av vinteren, men med en god og lun pose går det fint...

Eneste minuset er at den er litt stor sammenlagt, og er gjerne ikke den ideelle sentertrille. Genial på tur, både på asfalt og mer ulendt terreng. Men jeg ønsker meg en ekstra vogn som er litt mindre når vi skal farte på litt trange plasser ;)

Sent from my GT-I9505 using BV Forum mobile app

Noen som har vært borti merket nordan ?

❤gutt født 27/6❤

Er superfornøyd med min Bugaboo Cameleon. Veier lite, liten sammenslått, enkel å slå ned og opp, har fire hjul men har samme gode svingefunksjon som trehjulingene (genialt på butikker/sentre osv) uten å bli vippete slik noen syns trehjulingene er. I tillegg er bagen lang, noe jeg liker siden lille er rundt å bytte til sittedel-alder på vinteren. Kan kanskje da ha liggedelen litt lengre? Liker også at man kan ha sittedelen begge veier på den. Jo, og bagen kan enkelt bli helt flat hvis du trenger god bagasjeplass. Vogna er relativt lav, så lave meg slipper å forsvinne bak den. Hehe ;-)

Minus jeg har funnet:
-Noe vrient å komme til i bagasjebagen under bagdelen, men det er ikke et problem m sittedel på.
-Kunne ønsket meg den vinkel-muligheten som noen vogner har på styret (at man vipper den siste biten av håndtaket opp/ned liksom).
-kunne gjerne hatt bremse på styret, sånn som på sykkel, som man bruker mens man går i utforbakker.

Men alt i alt: veldig fornøyd :-)

Jeg hadde quinny freestyle xl til eldstemann og den bagen var iallefall sinnsykt liten..

Johan Sebastian 2009
Sophia Christiane 2013

Da kAn ikke jeg kjøpe der for lille mann er jo såå lang å da vokser han vel ut fra bagen i løpet av vinter å det vil jeg ikke.

❤gutt født 27/6❤

Jeg har Tfk joggster twist og er superfornøyd med den. Det som er bra med hardbagen til Tfk er at den er en av de lengste så en kan dermed bruke den litt lenger :) bestilte foresten også min fra Tyskland (kiddies) og er veldig fornøyd med de, de svarer raskt på Mail om du har spørsmål.

Har sett på den nettsiden, får for 4500 der det er veldig bra :)

❤gutt født 27/6❤

Jeg har nettop fått meg en TFK Jogster Twist.
Vis vedlegget 29939
Har ikke fått brukt den så mye enda, fikk en dårlig start med et knirkende understell (dette har jeg nå fått nytt og vogna er en helt annen ;) ), men den er super lett å manøvrere, tar super liten plass sammenlagt og veier så og si ingen ting.
Bagen er bare en til to cm kortere enn min gamle Simo bag.
Så bagen har kjempe god plass :)
Adapter til bilstolen er jo genialt for en kjap handletur eller en runde på kjøpesentet.

Jeg kjøpte også et småbarnsinnlegg å ha i sportsdelen slik at han får godt med støtte når vi begynner å bruke den også ;)
Har ikke bilde nå, men er samme prinsippet som spedbarnsinnlegget i bilstolene ;)

Jeg har også en 16 år gammel Simo kombi
Vis vedlegget 29941
Den har god trillekomfort, er nok bedre demping med en Simo og f.eks emaljunga
Bagen er som sagt bare bitte litt større.
Ulempen med denne er at den veier ett tonn, jeg sliter virkelig med å få den inn og ut av bilen.
Og den tar stor plass sammenlagt.
Jeg kommer til å bruke denne som en god og stødig vogn i barnehagen når den tid kommer.
Mulig jeg bruker den på det verste vinterføret her med slaps og is om en annen.
Ser for meg det kan være lettere og mer behagelig å komme seg frem med en god og dempende firhjuling ;)

Vet ikke om du ble noe klokere, men dette er nå mine erfaringer med mine vogner :)

❤ Prinsen født 3.juli ❤

Takk for svar, jeg ser det lønner seg med tre hjul i allefall min simo er også sååå tung,

❤gutt født 27/6❤

Da kAn ikke jeg kjøpe der for lille mann er jo såå lang å da vokser han vel ut fra bagen i løpet av vinter å det vil jeg ikke.

❤gutt født 27/6❤

Nei anbefaler ikke den. Og det var de fra Brio som produserte den før og hun som var innom meg på jobb på Babyshop fra Brio fortalte at de hadde fått mye pes pga den vogna, mye feil på den.

Johan Sebastian 2009
Sophia Christiane 2013

Back
Topp