Vogn som håndbagasje på fly?

MML

Betatt av forumet
Vi har bestilt syden tur og har ikke så veldig lyst til å ta med den nye vogna på flyet. Er det noen som vet om vogn/triller som blir så små at vi kan ha den som håndbagasje. Tenkte det kunne være greit å ha en vogn etter innsjekkingen. Har hørt om quinny sin - men den går vel ikke ann å legge ned sete på. Og da syns jeg ikke den egner seg som sydentrille - i tilfelle hun vil sove..

Vi reiser i førsten av juni, så da blir jenta våres ca 7,5 måned. Det skal bli spennende. Vogn der nede er ikke noe problem, jeg tenker mer på alle timene på flyplassen her i Norge og der nede - blir tungt å bære ho hele tiden. Derfor hadde det vært kjekt med en trille som ble så liten så en kunne ha den som håndbagasje. Det bruker jo å ta en stund før bagasjen kommer....

Ingen som vet??

Ja, det var det da! Visste ikke at noen vogner kan gå som handbagasje jeg. Hadde jo vært veldig kjekt det da..

Det er stress å bære så mye ja, må gjøre det selv nå i mars, skal nordover til foreldrene mine VIA Oslo alene med jenta. Må vel ty til BabyBjørn da. Det er jo et alternativ, eller slynge (for de som får til det[8|]) [:)]

Jeg vil også til syden! [:D]

Til nordnorge VIA Oslo - så tungvint æ;-) Ser du er fra Trondhjem - går det ikke direkte fly derifra. (har selv foreldre på Andøya - så får vel ta en tur i løpet av sommeren vi også)

Ellers har vi baby bjørn bæresele, prøvde den på kjøpesenteret i helga - Hun satt godt hun - men jeg fikk vondt i ryggen [:)]

Ja, skal bli deilig med en liten sydenferie, spennende å reise med et barn. Fikk en reise for alle 3 til 5000 kr for en uke - og da klarte vi ikke å la være...

Så derfor er jeg på jakt etter en liten trille - håper det finnes en som blir så liten som jeg vil. Har hørt at ABC design skal komme med noe - men vet ikke sikkert.

Næ, går bare direkte når det er storferier har jeg funnet ut [:@]
Ellers blir det via Bodø eller Oslo, valgte Oslo for det er bedre plass i de store SAS-flyene enn de små fra Widerøe. Og så kobler mamma seg på i Oslo, så da får jeg hjelp på flyet derfra, det blir deilig! Og så ble det faktisk billigere [8|]

Vondt i ryggen ja, kanskje du har justert sela feil? (Jeg får også vondt i ryggen av den, men tror ikke man skal få det..[8|][:D])

Så billig tur da, det blir deilig for dere! [:)]

Jeg har hørt at quinny sin kan bli liten, men ryggen på den kan vel ikke slåes helt ned?? Eller tar jeg feil der. Liten vits med en vogn hvor ryggen ikke kan slåes ned syns jeg. [;)]

Hvor i Tyrkia skal dere da Majab?

ORIGINAL: Babyokt

ryggen kan legges ned på quinny buzz.
http://www.quinny.com/så trykker du på engelsk som språk og deretter på buzz på products.
ganske fin og lett vogn

Tusen takk for link og tips. Den så liten og "sneisen" ut. Den må jeg gå i butikken og sjekke ut. Så at den ble 80 cm lang - er litt usikker på om det går som håndbagasje, men..... Har du brukt den som håndbagasje på fly før???  Kanskje jeg skal ringe å spørre, hvis jeg velger å kjøpe den. Vet du ca pris komplett med kalesje, myggnetting etc...

På forhånd, tusen takk

Jeg skulle komme med tilbakemelding på om jeg fant en slik vogn, og det har jeg gjordt:-) Vogna er en abc design og heter take off. De skal få den inn på Rudo og målene sammenslått er 50-44-30.

Jeg har ikke sett den enda - bare bilde i katolog. Ryggen kan legges ned.  Prisen ligger på 1998 og det syns jeg var litt dyrt. Men men.. det finnes iallefall. [:)]

Så snill du er som gir tilbakemelding! Sikkert veldig kjekt å ha den ja, selv om prisen var høy nok ja [8|][:D]

ORIGINAL: aleika

IKKE ta med vogn på fly.... Spesielt ikke en ny en... Søstra mi sier at de ødelegger vogner fullstendig på fly, de behandler de som dritt og bryr seg ikke noe om det. Ho sier det er utrolig hva de får inn av reparasjoner, og jeg ville ikke tror hvor mye skader noen vogner får...

Nei, er det ikke derfor det er greit å ha en i handbagasjen? Jeg ville heller ikke sendt vogn med bagasjen om vi ikke absolutt måtte. Har hørt mange historier [&o]

ORIGINAL: papayamamma

Så snill du er som gir tilbakemelding! Sikkert veldig kjekt å ha den ja, selv om prisen var høy nok ja [8|][:D]

He he.. Jeg ble så glad når jeg endelig fant en - men prisen kunne godt ha vært litt lavere ja. Hvor mye blir den brukt liksom - så mye ute og reiser er vi jo ikke [:)] 

IKKE ta med vogn på fly.... Spesielt ikke en ny en... Søstra mi sier at de ødelegger vogner fullstendig på fly, de behandler de som dritt og bryr seg ikke noe om det. Ho sier det er utrolig hva de får inn av reparasjoner, og jeg ville ikke tror hvor mye skader noen vogner får...

Nei, er det ikke derfor det er greit å ha en i handbagasjen? Jeg ville heller ikke sendt vogn med bagasjen om vi ikke absolutt måtte. Har hørt mange historier [&o]

Jo er derfor... Men må ha en ganske liten vogn for å få lov å ha den med som håndbagasje.

jeg fant en på jysk til 300 kr, den er for stor til å ha med som håndbaggasje, men liten og grei ellers. Ryggen kan legges ned også.
tenker at dersom den blir ødelagt så er det tross alt bare 300 kr.
var på salg, så vanligvis 600 kr. (denne var helt svart og lett i vekt!)

Jo er derfor... Men må ha en ganske liten vogn for å få lov å ha den med som håndbagasje.

Ja og som jeg skrev er denne vogna 50*44*30 sammenslått.  Det er visst den eneste reisetrilla som går som håndbagasje etter de nye reglene.

Hm.. men som tutta 80 skrev er det kanskje bedre å betale 300 kr for en trille, og blir den ødelagt er det ikke all verden. Takk tutta 80 - tror jeg skal sjekke ut den på jysk før jeg bestemmer meg.

Back
Topp