Vogn som er god på grusveier og på vinterføre?

Har sett på en Simo vogn og fikk beskjed om at de går ut fra enkelte butikker osv. Synes selve bagdelen var litt trang da vi prøvde voksipose i den. Vi så også på noen billigere utgaver, men likte ikke noen. Vi falt litt for Emmaljunga Edge Duo, men kommer til å se litt på Emmaljunga Super Viking da det hadde vært kjekt med mulighet for søskenvogn hvis det blir som vi vil ha det (to tette). Vogn er en såppas stor investering at det blir litt skummelt kjenner jeg.

Anbefaler alle å dra på forskjellige forretninger, prøv vognene og sjekk dem ut. Legg dem sammen, prøv voksipose oppi osv. Anbefales virkelig!
 
Anbefaler simo. Har simo kombi selv, den er helt fantastisk. Bra demping i, noe som passer bra på grusvei. Søstra mi har emmeljunga, den er mye stivere. Kunne aldri hatt den her jeg bor. Og fikk november barn sist, pluss lang og stor unge, og hadde ingen problem med å ha voksi posen i bagen. Og guttungen var ferdig med å ligge i bagen før han vokste ut av den. Og han er som sagt lang.

Samme her. Kjøpte en Simo med forrige mann som også var novemberbarn. Vet ikke hvordan min gutt som alltid var lang skulle fått plass i dem som har de minste dypbagene de siste mnd før sportsvogn. Hverfall ikke med pose! På snøføre var den skikkelig god. Bor i byen, så ut over våren ønsket jeg meg av og til en tre-hjuling som kunne ha blitt styrt med en hånd...
Solid og god vogn. Brusher nok bare opp den vi har til neste mann...


Sent from my iPad using BV Forum
 
Vi har emma ljunga edge duo med sportsunderstell, den er rågod på alle typer terreng :)

mamma' til Emilie og lille julegaven vår
 
Dytter denne litt opp jeg. Lurer litt på dette med svingbare hjul. Er det en ulempe i litt terreng/på grusveier? Tenker om de bare svinger i alle retninger f.eks? Og har noen erfaringer med vogner man kan låse de svingbare hjulene på? Kanskje det kan være noe? Mange spørsmål, men dette er ikke så lett å finne ut inne på butikken. :p
 
Vi hadde Simo kombi til guttungen, ganske stor og litt tung, men helt super på grusveien og for turer i snøen før det ble brøytet!
 
Dytter denne litt opp jeg. Lurer litt på dette med svingbare hjul. Er det en ulempe i litt terreng/på grusveier? Tenker om de bare svinger i alle retninger f.eks? Og har noen erfaringer med vogner man kan låse de svingbare hjulene på? Kanskje det kan være noe? Mange spørsmål, men dette er ikke så lett å finne ut inne på butikken. :p
Teutonias forhjul kan låses :) perfekt på slaps og ulendt terreng


Sent from my iPhone using BV Forum
 
Jeg bor på lande og får unge nå i begynnelsen av sept, så jeg trenger og en god vogn på vinterstid.. Jeg undersøkte en god del, både med svinghjul osv... Anbefaler å prøve i butikker, men jeg syns det blir alt for stutt foran med svinghjul og fikk gehør i butikken for at til min bruk burde jeg unngå dem... Jeg kjøper ikke vogn for å gå på kjøpesenter, dessuten har jeg venninne som har hatt lik vogn og vi har fint klart å være på både kjøpesenter og kafé med vogna...
min valg endte på emmaljunga det er den desidert beste til mitt bruk, den er tung dermed kommer den seg lettere gjennom snø og slaps, den er stødig og bag delen er romslig og fin. Noen vil si at det er et stort minus med tung vogn, men jeg ser på det positivt, bedre trening :p Den er ikke så ille, mange legger nok på i hvor tung de mener den er..
Jeg valgt også sportsunderstellet til min emmaljunga..

Sent from my LG-D802 using BV Forum mobile app
 
Jeg bor på lande og får unge nå i begynnelsen av sept, så jeg trenger og en god vogn på vinterstid.. Jeg undersøkte en god del, både med svinghjul osv... Anbefaler å prøve i butikker, men jeg syns det blir alt for stutt foran med svinghjul og fikk gehør i butikken for at til min bruk burde jeg unngå dem... Jeg kjøper ikke vogn for å gå på kjøpesenter, dessuten har jeg venninne som har hatt lik vogn og vi har fint klart å være på både kjøpesenter og kafé med vogna...
min valg endte på emmaljunga det er den desidert beste til mitt bruk, den er tung dermed kommer den seg lettere gjennom snø og slaps, den er stødig og bag delen er romslig og fin...

Takk for svar! Hvilken ammaljunga modell er dette? :)
 
Emmaljunga og Simo har like stor bag, men Emmaljunga er mer "stabil" med tanke på tyngde. Anbefaler lufthjul med tanke på at du skal trille mye i skog og mark. Pluss at Emmaljunga er så fiiiin :) har solgt babyutstyr i mange år og kan absolutt anbefale Emmaljunga på det varmeste :)

Sent from my C6603 using BV Forum mobile app
 
Vis vedlegget 58814Vis vedlegget 58815Vis vedlegget 58816Vis vedlegget 58817

Emmaljunga mondual delux eller noe sånt. Den har jeg falt for. Pga solid og kraftig understell. Med store hjul som vil være praktiske på snø og grus. Vogna er lun og god, stor bag som kan brukes hele vinteren igjennom. Med vognpose og en voksende baby :)

I am in love ❤️
Fant den på babyshop, men skal til Sverige å kjøpe den. Sparer litt på det gitt ;)


Desember 2014

Bruker App
Husk at du ikke har garanti i Norge da, og må til Sverige om du får problemer :) mange som bommer på det ;)

Sent from my C6603 using BV Forum mobile app
 
Emmaljunga egde duo kjøpte vi grey leaves: )

Sent from my LG-D802 using BV Forum mobile app
 
Vis vedlegget 58814Vis vedlegget 58815Vis vedlegget 58816Vis vedlegget 58817

Emmaljunga mondual delux eller noe sånt. Den har jeg falt for. Pga solid og kraftig understell. Med store hjul som vil være praktiske på snø og grus. Vogna er lun og god, stor bag som kan brukes hele vinteren igjennom. Med vognpose og en voksende baby :)

I am in love ❤️
Fant den på babyshop, men skal til Sverige å kjøpe den. Sparer litt på det gitt ;)


Desember 2014

Bruker App
Den skal jeg også ha :) bare med ett annet understell enn det som er på der :)


Desember 2014 spire - etter 6 års prøving!
 
Jeg har 4 barn og venter mitt 5 :)
Jeg har hatt en Brio og resten Simo til mine, men skjønner jeg må ut å sjekke litt i denne nye vognjungelen.
Minste min er 14 år, så det er jo en hel verden mellom nå..
 
Husk at du ikke har garanti i Norge da, og må til Sverige om du får problemer :) mange som bommer på det ;)

Sent from my C6603 using BV Forum mobile app
Dette stemmer ikke.
Emmaljunga skal du få reparert gratis i alle butikker som selger emmaljunga dersom det er en garanti-sak, uansett om vognen er kjøpt i Norge eller Sverige.
 
Klarer ikke helt å skjønne forskjellen på duo vogn og kombi vogn!?:) noen som kan forklare meg?:) helt ny i dette jeg;)


<3 venter et vinterbarn <3
 
Klarer ikke helt å skjønne forskjellen på duo vogn og kombi vogn!?:) noen som kan forklare meg?:) helt ny i dette jeg;)


<3 venter et vinterbarn <3
Duo vogn er når bagen og sportsvognsdelen er hver for seg. Mens kombi vogn er når bagen står oppi sportsvognsdelen . Så kombi vogner har ofte litt smalere bager.


Desember 2014 spire - etter 6 års prøving!
 
Duo vogn er når bagen og sportsvognsdelen er hver for seg. Mens kombi vogn er når bagen står oppi sportsvognsdelen . Så kombi vogner har ofte litt smalere bager.


Desember 2014 spire - etter 6 års prøving!

Okei, så begge deler følger med på begge vognene da? Da blir det nok duo vogn på meg:) takk for forklaringen :)



<3 venter et vinterbarn <3
 
Dette stemmer ikke.
Emmaljunga skal du få reparert gratis i alle butikker som selger emmaljunga dersom det er en garanti-sak, uansett om vognen er kjøpt i Norge eller Sverige.
Emmaljunga er kjempe strenge på dette og du får kun garanti i den butikken du kjøper vognen i. Når du kjøper en ny Emmaljunga vogn så skriver du kjøpsbevis sammen med selgeren og det er den som er garantien. Jeg jobber med salg av Emmaljunga og har god kjennskap til dette :)

Sent from my C6603 using BV Forum mobile app
 
Emmaljunga er kjempe strenge på dette og du får kun garanti i den butikken du kjøper vognen i. Når du kjøper en ny Emmaljunga vogn så skriver du kjøpsbevis sammen med selgeren og det er den som er garantien. Jeg jobber med salg av Emmaljunga og har god kjennskap til dette :)

Sent from my C6603 using BV Forum mobile app
Det er helt motsatt av det vi har fått beskjed om. Vi fikk beskjed om at alle som selger emmaljunga er pliktig til å ta i mot alle garantisaker. Det er kattis babyshop i Strømstad som sier dette.
Mulig feil... :eek:
 
Back
Topp