Vogn på vinterføre - Emmaljunga Edge Duo eller Stokke Trailz?

Babypie

Forelsket i forumet
Desemberskatter 2016
Tror valget faller på Emmaljunga Edge Duo eller Stokke Trailz - men aaaner virkelig ikke hva vi bør velge og nå holder jeg på å bli mer eller mindre gal av å lese tester :wideyed:

Noen som har erfaring med disse?

Er ikke alltid godt brøytede fortau her jeg bor, så vognen må være god på vinterføre. Er også fint om den ikke er så veldig kronglete å ta inn og ut av bil :) Må forsåvidt ikke være disse merkene, men var de jeg fant som jeg syntes virket best i beskrivelse. Mulig det fins langt billigere som jeg ikke vet om, i så fall tas tips i mot med takk ;)

(Vet dette har blitt sport om på babyverden før, men ble ikke klokere av den tråden, så prøver igjen selv).
 
Følger, da jeg snart blir tullete av hele vogngreiene! :p Føler at mange vogner har mye bra, men ikke en som har alt jeg vil ha :)

Når det er sagt har jeg hatt emmaljunga og vært veldig fornøyd :) Jeg føler bare at vognen er litt tung når man ikke skal på store turer. Når det er sagt liker jeg bagen bedre på Stokke! Litt stivere og flottere :) MEN Stokke var litt vanskelig å legge sammen og tok stor plass.. Jah... Ble vel ikke så klokere av mine råd :p
 
Jeg har bare erfaring med Emmaljunga Edge Duo. Brukte den til datteren min som er februar barn og er super fornøyd :D stødig og god :) masse plass til posen. Er så fornøyd at vi skal kjøpe samme vogna en gang til :p
 
Begge vognene er "tunge" vogner. Stødige som F... Og driiiit tung å kjøre i snøen. Syns jeg da. Hadde Edge Duo til førstemann, og den syns jeg var så kronglete og tung å drasse på både i snø, terreng, bil osv. Jeg bytta til Babyjogger og ble frelst. Men vet om mange som er mega fornøyd med begge vognene du spør om. Hører mange klage på knirking på Stokke sin, eneste :) Vogn er vanskelig. Man må nesten bare prøve!
 
Last edited:
Har aldri prøvd enmaljunga, men Stokke er mitt førstevalg. Meget fornøyd :D
 
Vi skal ha Edge duo. Har allerede prøvekjørt den av venner, og siden mannen er 1.93 cm høy og "må" derfor ha en litt robust og stor vogn eller så ser det ut som han går med dukkevogn I tillegg har vi trekkhund som kommer til å hjelpe til på dårlig føre.
 
Mine krav til vognen var at den skulle være god å kjøre på varierende vinterføre og på traktorveier, samtidig som den var praktisk å ha med i bilen. Den måtte også være enkel å trille på kjøpesenter osv. Vi fikk da anbefalt Britax Smile 2. Den veier svært lite, og tar veldig liten plass i bilen. Den har også svingbare framhjul som kan låses, pluss at den har mange andre praktiske løsninger :)
 
Mine krav til vognen var at den skulle være god å kjøre på varierende vinterføre og på traktorveier, samtidig som den var praktisk å ha med i bilen. Den måtte også være enkel å trille på kjøpesenter osv. Vi fikk da anbefalt Britax Smile 2. Den veier svært lite, og tar veldig liten plass i bilen. Den har også svingbare framhjul som kan låses, pluss at den har mange andre praktiske løsninger :)
Takk for tips! Har dere kjøpt og testet?
 
Vi skal ha Edge duo. Har allerede prøvekjørt den av venner, og siden mannen er 1.93 cm høy og "må" derfor ha en litt robust og stor vogn eller så ser det ut som han går med dukkevogn I tillegg har vi trekkhund som kommer til å hjelpe til på dårlig føre.
Haha, helt likt her med mann på 1.93 og trekkhund ;) Må mannen din bøye seg noe for å gå med den eller passer den sånn sett?
 
Begge vognene er "tunge" vogner. Stødige som F... Og driiiit tung å kjøre i snøen. Syns jeg da. Hadde Edge Duo til førstemann, og den syns jeg var så kronglete og tung å drasse på både i snø, terreng, bil osv. Jeg bytta til Babyjogger og ble frelst. Men vet om mange som er mega fornøyd med begge vognene du spør om. Hører mange klage på knirking på Stokke sin, eneste :) Vogn er vanskelig. Man må nesten bare prøve!
Du har nok rett. Er bare så redd for å kjøpe noe totalt feil. Er jo så himla dyrt med vogn! :p
 
Følger, da jeg snart blir tullete av hele vogngreiene! :p Føler at mange vogner har mye bra, men ikke en som har alt jeg vil ha :)

Når det er sagt har jeg hatt emmaljunga og vært veldig fornøyd :) Jeg føler bare at vognen er litt tung når man ikke skal på store turer. Når det er sagt liker jeg bagen bedre på Stokke! Litt stivere og flottere :) MEN Stokke var litt vanskelig å legge sammen og tok stor plass.. Jah... Ble vel ikke så klokere av mine råd :p
Haha nei, men kjenner meg veldig igjen i det du skriver :p Var Stokke sin større lagt sammen enn Emmaljunga?
 
Haha nei, men kjenner meg veldig igjen i det du skriver :p Var Stokke sin større lagt sammen enn Emmaljunga?

Usikker, da det er noen år siden jeg hadde Emmaljunga. E står hvertfall på alle 4 hjulene, mens Stokke knekker man på en måte sammen som en trille.

Jeg har nå begynt å se litt på britax go big. Litt mindre understell, fin bag og sportsdel som kan legges helt ned og snus begge veier :)
 
Haha, helt likt her med mann på 1.93 og trekkhund ;) Må mannen din bøye seg noe for å gå med den eller passer den sånn sett?

Det går an å justere håndtaket, så han må bare justere det helt opp så slipper han å bøye seg. Men må si jeg smålo litt inni meg da vi drev å prøvde vogner siden han er så høy
 
Vi har valgt Emmaljunga Edge Duo :D
 
Back
Topp