Vogn nr 2

AneAne

Andre møte med forumet
Hei! Vi venter baby nr 2 om et par uker, og vi har en vogn (emmaljunga nxt90) fra tidligere. Den er veldig god på vinterføre og terreng, men jeg synes den er litt tung og klumpete i by og på reise. Vet det er altfor ekstravagant, men har litt lyst til å kjøpe en vogn til som er litt lettere og nettere - har sett på cybex eos lux og synes den virker bra. Noen som har erfaring med den vognen? Noen som er like tullete som meg og vurderer en vogn nr to når man allerede har? :whacky011

Hei! Jeg er like tullete som deg, av akkurat samme årsak. Har en emmaljunga egde duo fra før, og liker veldig godt å bruke den i terrenget, men absolutt ikke på reise, kjøpesenter eller byturer. Har kjøpt en gammel, billig Bugaboo fox nå, fordi jeg tror den er litt nettere og mer fleksibel, men den virker ganske stor den også foreløpig. Lykke til med valget, og hold meg gjerne oppdatert på hvilken du går for.

Sniker! Vi har 3 vogner :hilarious: Venter nr 2 i slutten av april. Vi har emmaljunga nxt90, som jo er stor og stødig, og tung! Ville ha en nettere vogn og kjøpt derfor thule urban glide 2. den er virkelig mye lettere! Og så mye enklere på vinterføre her oppi nord. Blir å bruke denne vognen til baby som kommer. Meeen så ville jeg ha en eeeenda nettere vogn til feks kjøpesenter og reise. Da falt valget på ergobaby metro+, veldig fornøyd med den:)

Like tullete jeg og :laughing002 Har kjøpt bugaboo fox 5, og tror vi blir superfornøyd med den, men har lyst på en sportsvogn også siden vi bor nær marka. Føler nesten man må ha flere vogner for å dekke alle behovene man har, haha.

Vi har 3 vogner :laughing002 Fikk en Britax Smile 3 til storesøster før hun ble født, og den har vi brukt som hovedvogn. Når hun ble litt større, så fikk vi behov for en lettere vogn som tok litt mindre plass, så da kjøpte vi en Easywalker-vogn. Og til slutt så kjøpte vi en billig TFX-vogn på Finn som hun har brukt som sovevogn i barnehagen. Lillesøster kommer til å arve alle disse, siden storesøster nesten ikke bruker vogn lenger.

Barn nr. 3 nå. Hadde to vogner til eldste men gikk over til bare én vogn med nr 2, og nå også med nr. 3. Trodde det skulle være mer praktisk ned en "lett" og en tung vogn, men endte alltid(!!) opp med den originale og tyngste vognen uansett hvor jeg skulle, supplert med bæresele. Vogn nr to ble stående. Så jeg ville tenkt det er bortkastede penger å bruke på en vogn nr 2 :) :Heartred

Veldig godt å høre at vi er flere tullete høygravide damer her :laughing002 det ble til at jeg bestilte cybex eos lux i går, og tror jeg blir veldig fornøyd med det! Vi bor midt i en bakke i en by full av bakker, så jeg tror det blir deilig med en lett vogn. Vi får se! Uansett deilig at det går mot vår og at jeg denne gangen får så mye av permisjon med lyse lette dager og asfalt/grus istedenfor snø!

Vi har kjøpt en vogn med bagdel og sportsdel, men vi har en babyjogger til handleturer erc når lille blir såpass stor. :) ingen alternativ å ha flere vogner pga plassmangel.

Vi har en Stokke trailz som hovedvogn, som vi har brukt til begge de to forrige og kommer til å bruke til neste også.
Kjøpte i tillegg britax b Motion 4 sportsvogn når eldste var rundt et år. Den er lettere å få med seg rundt omkring.

Når babyen er stor nok til å bytte fra bag til sportsdel opplevde jeg britax som bedre til sovevogn enn Stokke. Den har lengre kalesje og blir helt flat i ryggen. Så brukte for det meste britax til soving, men Stokke til å trille på tur og slikt. Har vært veldig praktisk å ha begge to.

Har også bilsete som passer på understellet til Trailz, så jeg har brukt understellet en del om jeg skal en kort tur på butikken eller slike ting.

Back
Topp