Vogn nr 2

Hva synes du om lengden på ryggen? Ser hjulene er små, egner den seg på grus tror du?

Lengden var ok. Men egnet seg dårlig på grus. Funket best til by og kjøpesenter.
 
Jeg trodde premier skulle bli perfekt, men syntes den var stiv og rar når jeg prøvde den. Den oppfylte de fleste av mine kriterier og, var sikker på at det var den jeg skulle ha (som hovedvogn), men ble kjempeskuffa. Sikkert smak og behag, men ville testet den for å se om du syntes den er god å trille. Hadde en baby jogger trille til storesøster som jeg var veldig fornøyd med (city lite eller noe sånt?). Jeg ville vel heller gått for elite eller gt mini, men de har vel ikke vendbar sittedel? :(
Hadde lyst på den men er skeptisk til hjulene? Syns de så spinkle ut...
 
Har du funnet en annen?
Nei, har bugaboo cameleon fra førstemann, men understellet er så skranglete nå. Har også city mini gt, men skulle ønske den kunne snus begge veier. Egentlig kunne jeg tenke meg den nyeste babyjoggeren bare med hjulene til gt :) men det går visst ikke an, har spurt i babybutikk. Så klarer oss med de vognene vi har, syns bare gt er mye bedre å trille.
 
Ææh, var den?? Så kjedelig :( Da må jeg nok prøve den først ja.. Da kan jeg ha lille oppi også, og se om den ikke er noe særlig da heller. Er forhåpentligvis annerledes enn når vogna er tom...
Hverken Elite eller GT Mini kan vendes :/

Har du fått prøvd den nå?
Var litt spent på hva du syntes :)
 
Hadde lyst på den men er skeptisk til hjulene? Syns de så spinkle ut...

Ja, jeg ser vel for meg at den passer litt bedre i et annet klima enn vårt, men skal man bruke den som ekstravogn så er sikkert hjulene greie :)

Jeg ble mest skuffet over hvordan den var å trille. Syntes den ble så stiv, ikke noe fjerding. Barnefar syntes den var grusom å trille. Også var den nok litt større enn jeg hadde sett for meg. Jeg endte opp med Britax Go Next og elsker vogna. Det er klart den er litt stor, men nå som sportsdelen er på legges den kjapt sammen i en del. Har liiiitt lyst på en mini gt, men sånn egentlig så tror jeg at jeg skal klare meg fint med Go Next'en. Eneste som mangler er full liggestilling, men mini sover så godt i den at det ikke er noe problem. Laaaang rygg og ekstremt lang kalesje, noe jeg elsker. Og en gynging/fjerding som er himmelsk :woot: stor kontrast fra premier, men ikke så tungvint som jeg hadde sett for meg, fungerer veldig greit
 
Ja, jeg ser vel for meg at den passer litt bedre i et annet klima enn vårt, men skal man bruke den som ekstravogn så er sikkert hjulene greie :)

Jeg ble mest skuffet over hvordan den var å trille. Syntes den ble så stiv, ikke noe fjerding. Barnefar syntes den var grusom å trille. Også var den nok litt større enn jeg hadde sett for meg. Jeg endte opp med Britax Go Next og elsker vogna. Det er klart den er litt stor, men nå som sportsdelen er på legges den kjapt sammen i en del. Har liiiitt lyst på en mini gt, men sånn egentlig så tror jeg at jeg skal klare meg fint med Go Next'en. Eneste som mangler er full liggestilling, men mini sover så godt i den at det ikke er noe problem. Laaaang rygg og ekstremt lang kalesje, noe jeg elsker. Og en gynging/fjerding som er himmelsk :woot: stor kontrast fra premier, men ikke så tungvint som jeg hadde sett for meg, fungerer veldig greit
Ja, funker nok som ekstravogn. Er veldig fornøyd med mini GT, bortsett fra at hun er litt for liten til å sitte/ligge fremovervendt i den-hun forsvinner bare nedi der, og jeg vil ha henne mot meg. Den er fantastisk å trille, bugabooen blir som et gammelt treskeverk i forhold (nå kunne den trengt en smøring etter fem år da...). Godt du er fornøyd med go next da :)
 
Jeg tror dessverre ikke den vognen du er ute etter finnes! Vi digger City mini gt som ekstravogn (etter storesøster, kjøpt inn da hun var 2 år), men den er jo forovervendt...dessverre. Så bruker den minst mulig når han er våken! Men fantastisk praktisk vogn, og sååå lett å trille.

Du, hvilket regntrekk har du til vogna? :)
 
Du, hvilket regntrekk har du til vogna? :)

Jeg bruker et Tullsa-trekk (fordi jeg har det fra før av, og det er et sånn universaltrekk). Det er egentlig litt trangt, men lar bare glidelåsen på siden være litt åpen. Det er så god kalesje, at det funker fint! Ulempen er at når det regner mye kan det bli vått under trekket i fotenden, dersom det ligger helt tett på f.eks. voksiposen. Men om man har stormtrekk eller vindtrekk i mellom funker det bra. Jeg bruker det samme regntrekket på alle 3 vognene vi har :)

Har hørt at det originale trekket er veldig tett, og bør unngås...
 
Jeg bruker et Tullsa-trekk (fordi jeg har det fra før av, og det er et sånn universaltrekk). Det er egentlig litt trangt, men lar bare glidelåsen på siden være litt åpen. Det er så god kalesje, at det funker fint! Ulempen er at når det regner mye kan det bli vått under trekket i fotenden, dersom det ligger helt tett på f.eks. voksiposen. Men om man har stormtrekk eller vindtrekk i mellom funker det bra. Jeg bruker det samme regntrekket på alle 3 vognene vi har :)

Har hørt at det originale trekket er veldig tett, og bør unngås...

Ah, ok. Jeg har sett at Tinkafu har ett som skal fungere bra. Det originale vil jeg nok ikke ha, det består jo bare av gjennomsiktig plast :wideyed:
 
Ah, ok. Jeg har sett at Tinkafu har ett som skal fungere bra. Det originale vil jeg nok ikke ha, det består jo bare av gjennomsiktig plast :wideyed:

Tunkafu har generelt mye bra som ikke er så alt for dyrt har jeg inntrykk av :) Kanskje du får prøvd det på vogna om du tar den med til butikken? Det trekket vi hr er fra 2014, så mulig det ikke er likt lenger uansett.
 
Tunkafu har generelt mye bra som ikke er så alt for dyrt har jeg inntrykk av :) Kanskje du får prøvd det på vogna om du tar den med til butikken? Det trekket vi hr er fra 2014, så mulig det ikke er likt lenger uansett.

Har sett bilder på nettsiden deres, og det ser bra ut! Så jeg tenker jeg kjøper det på nett :) Nærmeste butikk som kan ha det er halvannen time herifra :bored:
 
Har sett bilder på nettsiden deres, og det ser bra ut! Så jeg tenker jeg kjøper det på nett :) Nærmeste butikk som kan ha det er halvannen time herifra :bored:

Hehe, ja, da er det forståelig at du velger netthandel:joyful: Vi er bortskjemt med Barnas hus, babyshop mm ca 15 min unna med bil :D
 
Hehe, ja, da er det forståelig at du velger netthandel:joyful: Vi er bortskjemt med Barnas hus, babyshop mm ca 15 min unna med bil :D

Her jeg bor finnes det ikke Barnas Hus eller noe :p Det som er til barn her er KappAhl, Lindex og Cubus. Kun sistnevnte i umiddelbar nærhet, de 2 andre 25 min unna :p
 
City Premier har vendbar sittedel, svinghjul, kan legges sammen i en del og har ganske god kalesje. Men vet ikke hvor lang ryggen er i forhold til andre :pompus:
Jeg synes ryggen er lang og den kan for mange vare til man ikke trenger vogn lenger. Jeg ville hatt bugabookalesje som man kan slå enda lenger ut.
 
Back
Topp