Vogn med Travel System

Einna

Glad i forumet
Novemberfnuggene 2023
Hei dere som har bilsete som kan klikkes på understell til vogn. Er det noe som brukes jevnlig? I hvilke situasjoner? :)

Vurderer Britax Smile 5z, men er usikker på om det er verdt å kjøpe hele settet med bilstol.

PS: Noen som kjenner til bilstolen til denne vogna (BabySafe 5z). Fornøyd? ☺️
 
Hei dere som har bilsete som kan klikkes på understell til vogn. Er det noe som brukes jevnlig? I hvilke situasjoner? :)

Vurderer Britax Smile 5z, men er usikker på om det er verdt å kjøpe hele settet med bilstol.

PS: Noen som kjenner til bilstolen til denne vogna (BabySafe 5z). Fornøyd? ☺️

Jeg hadde det ikke til baby nr 1. Gikk fint men tenkte jeg skulle få litt mer bruk for det til andremann siden vi fartet litt mer med den eldste. Men andremann hatet bilstol. Hylte og skreik så lenge hun var i det setet, det var det samme om vi kjørte bilen eller hadde setet på vogna - bare skrik. Så med henne ble det aldri brukt :hilarious: Med andre ord man kan godt klare seg uten. Men kjøper du vogna til Britax er det jo veldig greit å bare kjøpe bilsetet deres som klikkes på uten adapter. Du skal bare sjekke at setet får 45 grader helling i ryggen når du har montert det i bilen med base. Får det for bratt vinkel vil hodet til babyen falle forover når det sover (Google helling og bilstol og les på dyrebarlast sin hjemmeside).
Velger du en annen bilstol, finnes det stort sett adaptere så man får det meste til å passe sammen. Bare Google aktuel stol og vogn og adapter, eller spør butikk/nettbutikk.
 
Har ikke hatt det til mine tre. Vært noen situasjoner der jeg har savnet det, spesielt når babyen begynte å bli tung og veien fra p plassen og til helsesøster virket veldig lang…i matbutikk eller kjøpesenter brukte jeg bare å sette bilstolen oppi en vanlig handlevogn
 
Den er såpass ny at det er ikke sikkert så mange har den. Både vogna og setet.

Men investeringen i adapter til vogn for å kunne bruke bilstolen er såpass lite sammenlignet med prisen på bilstolen og vogna i seg selv at det er ikke nødvendigvis ett bomkjøp, for det kan være kjekt å ha.
 
Back
Topp