vogn med 3 hjul

kr.sandjenta

Andre møte med forumet
hei dere.
står mellom babyjogger city eller simo kombi her. noen som har noen erfaringer med 3 hjul i forhold til 4 hjul??

jeg er ikke fornøyd med 3 hjul pga stabilitet! så jeg sier 4 hjul her :))

Har hørt av flere at 3-hjuls er lettere å manøvrere.. Men jeg har ikke peiling..
Har mer eller mindre bestemt meg for 3-huls fra TFK (Trend For kids). Den skal visst være veldig bra og i tillegg syns jeg den er veldig fin.
Den er lett å klappe sammen (blir veldig liten og flat), lett å trille og den bagen du har oppi veier dessuten veldig lite..
dette vet jeg, for det er selvtesten på vognen til et par i familien[:)]

Lykke til..  (tror de fleste vogner er gode i dag, 3 og 4 hjuls. Det går vel mest på smak og behag vil jeg tro)  

MIN erfaring fra nå rjeg jobbet i barnehage,så er 3hjuls [:'(][:'(][:'(]

MEN,de kan ha blitt mere kjekke nå da,aner ikke.
Men,her kommer aldri noen vogn med 3hjul i hus,her nyter vi 4hjuls simo kombi ja,hehe

Vi er superfornøyd med vår 3-hjuls vogn. "Snurrer på en femmer" siden forhjulet har låsemulighet og løs mulighet. Jeg liker å bruke vogn med løst fremhjul fordi jeg syntes det er enklere å manøvrere inne på f.eks butikker. Men prøv å trille litt der du skal kjøpe vognen din... tror du kjenner ganske fort hva du kommer til å like best?

jeg likte veldig godt babyjogger sin med 3 hjul, men har hørt fra endel at 3 hjulinger er litt ustabile ol. får jo i november og bare lurer på om andre har brukt denne på vinteren osv.. men får jo bare se hva en ender på :)

Etter noen år som assistent i barnehage har jeg en erfaring.

ALDRI bruk en 3hjuling som sovevogn, de tipper bakover.

Jeg aner ikke hvor mange ganger en liten jente i barnehagen stupte ut av vognen fordi den tippet bakover når hun sov.
Skal du velge en,så sjekk også hvordan den er å tippe sidelengs, har man en litt krafig mannebaby i en lett trejuling kan de fint tippe den ved å kaste seg mot siden..

ORIGINAL: Frøken Lillan

Jeg aner ikke hvor mange ganger en liten jente i barnehagen stupte ut av vognen fordi den tippet bakover når hun sov.
Skal du velge en,så sjekk også hvordan den er å tippe sidelengs, har man en litt krafig mannebaby i en lett trejuling kan de fint tippe den ved å kaste seg mot siden..

Vi har brukt vår 3-hjuling som sovevogn i barnehagen... aldri hatt noe problem, vi. Kjenner derimot ei jente som kravlet seg ut av en 4-hjuling og endte med Donald-kul i panna og løse fortenner... så tror ikke det har med 3 eller 4-hjuling å gjøre, men hvor stabil vognen du har er... sønnen vår står å hopper og diller og herjer i trehjulingen vår og den har til dags dato ikke tippet over.

ORIGINAL: Frøken Lillan

har jobbet som assisent i barnehage selv, og har helt motsatt erfaring...
4 hjulingene var kontete, vanskelig å manøvrere og datt fort til siden (faktisk)
mens 3. hjulingene var enklere å manuverer, og var veldig stødig.
men trehjulingene som er breiere enn TFK duo vognen kan til tider være veldig ustabile...
smal 3 hjuling er alfaomega

Takk for innlegget fra turteldue[:D] Nå ble jeg glad!! Det er TFK Duo med 3 hjul som jeg har holdt en knapp på og er herved blitt enda sikrere i min avgjørelse [:D]

Har ei venninne som hadde 3-hjuling til sin sommer baby. Hun syntes den var ustabil, og tippet lett bakover. Det mest positive hun kunne si om den var at den var grei på flat asfalt om du ikke hadde med annet en barnet i den. Når vinteren kom måtte hun kjøpe en med 4 hjul, fordi den var totalt HÅPLØS i snøen....

vi har ikke hatt noen problemer med vår 3 hjuling, super om vinter og sommer[:D]
Men det er klart at man får det man betaler for stortsett da..[;)]

Sniker litt hos dere. Jeg har 3 hjuling og er veldig fornøyd med det. Så lett å manøvrere. Har hatt quinny, veldig god å trille, men tar litt stor plass i bilen. Så vi skal bytte til TFK når nestemann kommer. Den er lett å slå sammen og tar liten plass i bilen.

Hvilke vogner er det med 3 hjul som dere har vært fornøyd og misfornøyd med?

babyjogger city sin er visst temmelig dyr i pris. og regner kanskje med at kvaliteten er bra?

noen brukere av den vognen som kan si noe ?

jeg har kjøpt med 4 hjul.. mange av di med 3 hjul graver seg ikke ned i snø så å trille blir umulig...

ORIGINAL: kr.sandjenta

Hvilke vogner er det med 3 hjul som dere har vært fornøyd og misfornøyd med?

babyjogger city sin er visst temmelig dyr i pris. og regner kanskje med at kvaliteten er bra?

noen brukere av den vognen som kan si noe ?

Vi har Phil & Teds Sport og er som sagt veldig fornøyde. Vi går mye tur i skog og mark og er også ute å triller i snø og slaps. Har til dags dato aldri klaget over vogna vår, tror jeg... jo syntes  det var skit når den pungterte, men det var null stress egentlig. Har bare punktert en gang på 2 år og snart 4 måneder. Vognen er ganske smal, så er litt spent på hvordan det blir med vognpose oppi der, men tror ikke det skal  bli noe stress.

Back
Topp