Vogn madrass??

Ulve~Mamma

Elsker forumet
har jo kjøpt meg en brukt simo classic dypvogn. med den fulgte en madrass, men den skal jeg jo ikke bruke siden den er brukt. Og vogna er jo helt hard, ingen "padding". Så ny madrass må jeg jo ha.. ? hvor får jeg kjøpt sånne små madrasser?? (jysk har ikke) Tenker jeg ikke trenger svane madrass kvalitet liksom..

Og forresten.. Noen som kan fortelle meg hvordan jeg vasker en sånn vogn?

Vet ikke noe om vask, men jeg satt og kikka på en tysk nettside i går og de hadde massevis av vognmadrasser, så produsentene har tydeligvis dette, kanskje spørre en forhandler av vogna? Eller gå et sted hvor de selger skumgummi og få dem til å kutte til (evt gjøre det selv) [:)]

kjøp en enkel skummadrass på jysk til 100 kr og skjær til [:)] er det vi har gjort i kurva vår. 

det var jo smart. het den madrassen noe eller? Kjøpte dere bare en sånn skum baby madrass? :) 

De har bare en på jysk som koster 99 kr til barneseng [:)] vi fant den med en gang vi kom inn [;)]

Ang alle som kjøper fjærmadrasser og gud vet så fikk jeg beskjed på jysk at babyer ikke TRENGER spesialmadrasser. De er så lette og små at fjærer og greier ikke har effekt på den lille kroppen uansett. Spesielt til kurv og vogn så ligger de jo sjeldent i de lengre enn til 6 mnds alder.

Synes det er litt feil at man "MÅ" kjøpe madrasser til 1000 kr til en liten baby, bare fordi det virker rett. Man blir jo nesten sett ned på med en gang man nevner skummadrass.. Skikkelig madrass er viktig, ja, men ikke før barnet faktisk trenger det [:)]

ORIGINAL: Melliott

De har bare en på jysk som koster 99 kr til barneseng [:)] vi fant den med en gang vi kom inn [;)]

Ang alle som kjøper fjærmadrasser og gud vet så fikk jeg beskjed på jysk at babyer ikke TRENGER spesialmadrasser. De er så lette og små at fjærer og greier ikke har effekt på den lille kroppen uansett. Spesielt til kurv og vogn så ligger de jo sjeldent i de lengre enn til 6 mnds alder.

Synes det er litt feil at man "MÅ" kjøpe madrasser til 1000 kr til en liten baby, bare fordi det virker rett. Man blir jo nesten sett ned på med en gang man nevner skummadrass.. Skikkelig madrass er viktig, ja, men ikke før barnet faktisk trenger det [:)]

signerer[:)] Her på vår jysk kjøpte jeg en madrass i 60 x 120 til 149 kroner og skar til til kurven... Det samme gjør du bare til vogna[:)]

Vi kjøpte en relativt dyr madrass, men den er vendbar. Så når baby veier mer enn 10 kilo skal den snus. Så da har vi madrass i mange år.
Har hørt (husker ikke av hvem og hvilken grunn) at baby ikke skal ha skum-madrass? Tror det var svigermor jeg...?
Her er det snakk om madrass til seng da forsåvidt, og ikke vogn...

Vi har en Simo fra før og det står i bruksanvisningen at madrassen ikke må være over 3 cm høy. Aner ikke hvorfor... Det kan jo hende at du får kjøpt en ny madrass fra Simo? Ellers går det an å bestille spesialtilpasset fra ullkorga.

http://simo.no/SIMO08/Vogner/Vedlikehold/

Den på jysk er 5 cm ihvertfall.

Har aldri hørt noe om at babyer ikke skal ha skummadrass? Kan godt være det gjelder den gamle typen som bestod av skumGUMMI, men dette har jeg ikke sett på evigheter.. Tror ikke de ville solgt skummadrasser om det ikke var trygt? Vår andre madrass til sprinkelsenga er skummadrass så vidt jeg vet, selv om det er trekk over den.

jeg har og brukt vogn, men har ikke tenkt å kjøpe ny madrass... vasker trekket og banker+lufter madrassen.

Prøv hos en forhandler[:)]
Jeg har bestilt ny madass til Simo kombi hos Barnas hus, den koster 299,- Det går sikkert ann å bestille til classic-vogna også.

ORIGINAL: Melliott

Den på jysk er 5 cm ihvertfall.

Har aldri hørt noe om at babyer ikke skal ha skummadrass? Kan godt være det gjelder den gamle typen som bestod av skumGUMMI, men dette har jeg ikke sett på evigheter.. Tror ikke de ville solgt skummadrasser om det ikke var trygt? Vår andre madrass til sprinkelsenga er skummadrass så vidt jeg vet, selv om det er trekk over den.

De selger jo ammeputer med kuler som inneholder giftstoffer og.... så det at de ikke selger sånnt selv om det ikke er trygt... JO, DET GJØR DE!!!!

du kan jo bare kjøpe en madras som du skjærer til selv, så den passer til vogna di[:)]

Back
Topp