Vogn - klarer ikke å bestemme meg

Ingen erfaringer:) men du må tenke på at du får vinterbarn og skal bruke vognpose hele vognperioden stort sett. De jeg kjenner som har vært veldig fornøyde med city crossen er de som har hatt vårbarn. De med vinterbarn sier bag'en raskt har blitt liten. Her sto valget mellom city cross og Edge duo. Valget falt på edgen da den har større bag og det er mer inkludert i vognen :)

Messy skrev:
Ingen erfaringer:) men du må tenke på at du får vinterbarn og skal bruke vognpose hele vognperioden stort sett. De jeg kjenner som har vært veldig fornøyde med city crossen er de som har hatt vårbarn. De med vinterbarn sier bag'en raskt har blitt liten. Her sto valget mellom city cross og Edge duo. Valget falt på edgen da den har større bag og det er mer inkludert i vognen :)

Det er sant :) Litt av grunnen til at jeg ville ha city cross er pga at den er lett, men den er jo også mindre. Vanskelig!

Hanne2 skrev:
simo kombi

hvorfor ville du valgt den da? :) Heller litt mer mot den enn city cross rett og slett fordi den er større og syntes den er finere og se på, men har ikke fått prøvd noen av de ordentlig enda så har ingen erfaring med de selv.

Simoen.. jeg skal bruke den for tredje gang nå..

Er mange vogner fra Emmaljunga som er tyngre enn simoen..

Simoen er vanntett, veldig dyp bag, god kalesj, og gode hjul.. 

Jeg ville aldri gått fra simo til emmeljunga.. Men kunne byttet den ut i en lettere og mindre vogn når det er sportsdel-tid! :)

her blir det gjenbruk av simo kombi jeg brukte til jr. knall god vogn, stor bag, god å bruke, lett å håndtere så jeg får løftet den fint ut og inn av bilen.

Emmaljunga Edge duo med lett alunderstell veier bare 1,2 kg mer enn city crossen (om jeg ikke husker helt feil) :) Vi har i alle fall fått anbefalt den av omtrent alle (unntatt av de som har city crossen) :) jeg kjenner ingen med simo faktisk. Men det er jo smak og behag :)

takk for svar alle :) Men, hva er egentlig forskjellen på simo kombi og duo?

Jeg kommer mest sannsynlig til å ta i bruk min Simo kombi fra ifjor. Brukte den på forrige vinterbarn og den er kjempe romslig! Elsker den lange bagen, mine barn blir født lange og eser ut i rekordfart så da er den bagen perfekt!
Har også siklet litt på TFK, men kommer ikke til å skaffe meg Emmaljunga. Synes ikke de er noe fine.

Simo kombi : der må du bytte ut bagdelen og sette på sportsvogndelen når den tid kommer
Simo duo: der står bagen oppi sportsdelen fast hele tiden,du får ikke bytta over,bare tar ut..

Tror det er sånn ihvertfall ;)  

knotte81 skrev:
Simo kombi : der må du bytte ut bagdelen og sette på sportsvogndelen når den tid kommer
Simo duo: der står bagen oppi sportsdelen fast hele tiden,du får ikke bytta over,bare tar ut..

Nesten, hehe, er bare omvendt... kombien er bagen liksom "oppi" sportsdelen.. bare tar ut bagen så har du sportsdelen klar.. Vi kjøpte simo kombi fordi den er vanntett, noe emmaljungaen ikke var.. Da ble valget ganske enkelt egentlig =P

Silje91 skrev:

knotte81 skrev:

Nesten, hehe, er bare omvendt... kombien er bagen liksom "oppi" sportsdelen.. bare tar ut bagen så har du sportsdelen klar.. Vi kjøpte simo kombi fordi den er vanntett, noe emmaljungaen ikke var.. Da ble valget ganske enkelt egentlig =P

Ok hehe er en stund siden jeg var og titta på vogner skjønner jeg,er fort gjort og glemme :) 

Emmaljunga!  Simo er jo en ganske tung vogn, spørs hvordan du bor med tanke på bakker osv. Babyen blir jo etter hvert tung å trille på. Også er det veldig mye demping i den , litt for mye for min smak. Jeg har Emmaljunga edge duo å er strålende fornøyd! stor å god bag, super lett, og alt man trenger "innebygd" .. Myggnett osv. Helt konge! Og kjempe fiin. Men smaken er som baken 

Tiemi skrev:
Står mellom emmaljunga citycross og simo kombi, noen med erfaringer? :)

Hei...har du sett på teutonia elegance? kjempefin å nett vogn...lett i vekt
Jeg har bestilt den...knallfin

Back
Topp