Vogn i syden

LykkeligeH

Elsker forumet
Vi har bestilt sydentur neste sommer når lillejenta som kommer er ca 7 måneder.
Vi kan låne vogn/trille på hotellet for 145 kr. pr. uke og vurderer det i stedet for og ta med egen vogn.

Men da lurer jeg litt på om det er noen som erfaring med disse vognene? Vonde/gode?
Passer de til 7 mnd gamle barn?

Og hvordan gjorde dere det på flyplassen etc. da?
Vi vurderer og bare ha bæresele..

JEG ville hatt ei GOD vogn til en baby, som er god å sove i. De blir slitne av varmen..

Hvilken vogn har du til henne hjemme?

De vognene som er i syden er ofte uten kalesje, og uten full liggestilling..

gutt09jente11 skrev:
JEG ville hatt ei GOD vogn til en baby, som er god å sove i. De blir slitne av varmen..

Hvilken vogn har du til henne hjemme?

De vognene som er i syden er ofte uten kalesje, og uten full liggestilling..

Akkurat nå har vi en Simovogn, men den er nok ikke aktuell å ha med seg uansett, stor som den er.
Søsteren min har en reisetrille/vogn vi evt. kan låne - er ikke sikker på hvilken vogn det er.

Når barnet er så liten er det vel egentlig 2 krav som gjelder.. 
STOR og god kalesje/ solskjerm og Full liggestilling....  (vil ikke anbefale å henge tepper/ helse teppe foran for å skjerme da dette også skjermer lufttilførselen. ;) 

Vi bruker Buga bee som en reisetrille/ senter vogn og er veldig fornøyde med den.... (denne har en stor kalesje og man kan også kjøpe uv nett) 
(Kan også anbefale lammeskinn i bunn for å svale litt , det var en hit på Grand Canaria i mai... )

Vi tok faktisk bare med oss simoen vi. Jenta sov kjempegodt i den, og den var ikke så tung å drakse med seg som en skulle tro. Vi brukte prampack da, og den er det jo hjul på.

Ville ikke ha satset på en trille jeg ikke visste noe om på forhånd. Du trenger full liggestilling og kalesje som de andre sier her!

Hva med en sånn quinny zapp extra?

På flyplassen går det helt greit med kun bæresele hvis det kun er kort ventetid. Blir det lenger så ville jeg prøvd å ha med en bilstol eller kanskje bare brukt en av lånevognene på flyplassen. Da vi reiste med 7 mnd gammel baby så hadde hun eget sete som bilstolen sto i på flyet, og det var genialt. Men vi måtte jo betale barnebillett for henne da. :-P

Tweak skrev:
Vi tok faktisk bare med oss simoen vi. Jenta sov kjempegodt i den, og den var ikke så tung å drakse med seg som en skulle tro. Vi brukte prampack da, og den er det jo hjul på.

Ville ikke ha satset på en trille jeg ikke visste noe om på forhånd. Du trenger full liggestilling og kalesje som de andre sier her!

Hva med en sånn quinny zapp extra?

På flyplassen går det helt greit med kun bæresele hvis det kun er kort ventetid. Blir det lenger så ville jeg prøvd å ha med en bilstol eller kanskje bare brukt en av lånevognene på flyplassen. Da vi reiste med 7 mnd gammel baby så hadde hun eget sete som bilstolen sto i på flyet, og det var genialt. Men vi måtte jo betale barnebillett for henne da. :-P

Snakket med reiseoperatøren i stad ifb. med en ekstrabestilling, og hun sa at til så små barn så anbefalte de at man tok med egen vogn. De vognene man fikk låne var paraplytrille uten paraply.

Mulig vi tar med oss simoen, kun som sportsdel, men er ei stund til enda, så vi får se :)

Emmaljunga scooter hadde nok jeg kjøpt om ungen kunne å sitte selv, da den ikke har helt flat liggestilling. :) Den har stor og god kalesje, og er ikke så stor og klumpete liksom..Lettere å ha med på resturanter og sånt..

Lammeskinn er nok genialt, og ull/silke tøy fra Nøstebarn er også noe du kan tenke på :)
Unngår at barna blir klam og svett

Ville IKKE tatt sjansen på hotellvogn for et såpass lite barn, nei. Som nevnt ovenfor bør vognen ha:
-Full liggestilling
-Stor kalesje/skjerm for å skape mest mulig skygge.

Følg med på finn.no, mange fine reisetriller til salgs der. Kanskje se litt på Simo 487 reisetrille? Kan også få kjøpt til ekstra parasoll på den...

Back
Topp