Vogn i sverige

mw87

Blir kjent med forumet
Er det noen som vet om det er bestillingsvare på Emmaljunga Edge Duo eller City Cross i Østersund?? :)

Så lenge butikken har den vogna/fargen/modellen på lager/i butikk så er det ikke ventetid, men må du bestille så kan det være ventetid.
Emmaljunga stenger også fabrikken sin i 3 mnd i sommer, og det kan være mye press fra "alle" butikker som skal bestille inn.

Jeg ville ringt/mailet butikken å hørt om de har modellen/fargen inne i butikken og holdt den av evt så er du sikker på du får :)
(så sant ikke du kan vente noen mnd evt da)

Hvordan er det med hvis man kjøper vogn i sverige, også går den i stykker? Blir ikke det veldig styr? Eller kan man levere den inn i en butikk i norge som selger den vognen og få den fixet? Tenker på garanti og sånt?

Stenger dem butikken i 3 måneder?

Og hva ligger prisene på i Sverige?

De stenger ikke butikken, men emmaljunga FABRIKKEN.

Prisene jeg har er fra katties i strømstad, så du får iallfall en viss peiling svenske kontra norske priser:

"Vi har en paket pris på vagnen. City cross +city bag+fottrekk+stelleveske+regntrekk kostar 7900,- sek." mail fra katties.

Sjekket prisen i norge på samme utstyr/farger på babykos og den kom på over 9000. så for vår del sparte vi over 2000 kr.

Når jeg var på katties sa hun at om det skulle skje noe med vognen, send en mail først så ser de ann feilen, om de eks kan sende deler i posten, eller om vi måtte levere vognen hos de.
Mange leverandører er snille når det gjelder å vise kvittering/garantibevis og levere inn i en butikk i nærheten av deg. Akkurat åssen det med emmaljunga vet jeg ikke, men vet det er kvalitetsvogner og stresser ikke akkurat så mye med det :)

Jeg får vel sende en mail å høre etter :)  Har ikke helt bestemt oss for hvilken av vognene vi skal ha enda, og heller ikke farge. Men må vel få fart på oss å bestemme.
Har en samboer som ikke bryr seg så stort om det, jeg må velge alt. Blir litt lei av det også faktisk, er jo så mye å velge mellom :p
Er jo ikke bare jeg som skal bruke vogna heller..

Var fabrikken jeg mente ja:P men i butikkene her sier dem at det er kun felles ferien de har stengt...

og er ikke så mye billigere å handle i sverige da, om en ser ant kjøring, mat, evt overnatting osv i tillegg. Og at evt del må sendes til Sverige om noe går i stykker.... og er det toll el.l?

(Vet her får jeg smart duo til 6500kr og edge duo til 8200)

barnevogn er tollfritt men ikke momsfritt.

men momsen i norge/sverige er lik % så om du blir stoppa betaler du og drar tilbake til butikken så får du skjema fra dem og tilbake svenske momsen.

Men vi kjørte på grønt og blei ikke stoppa, og vet om flere som har gjort det. Dessuten kan du jo ta med deg varer for 3000/5000 (ettersom antall timer/dager du er utenlands)
og er dere to er det jo fort 6000/10000 :)

Vi kjøpte vår vogn i Norge, og da hadde de ikke fargen vi skulle ha inne så den måtte bestilles. Og da fikk vi beskjed om 6-8ukers leveringstid, dette var uka etter påske... pga at fabrikken minke produksjonen på sommerstid så er det veldig trykk på våren og få levert vogner. 

Vi fikk et pakketilbud i Norge..
På vogn + stelleveske + maxi cosi bilsete + base og adapter( sånn at man kan feste bilsetet på vogna - genialt!! ), til 11.485 på alt..

Vi hadde egentlig tenkt å kjøpe til Sverige.. Og var bare innom for å titte på og bestemme oss for farge osv i Norge.. Da fortalte han at om noe skulle skje med vogna om vi kjøpte den i Sverige måtte vi tilbake dit for å reparere det..(Vi hadde ikke sagt vi skulle kjøpe i Sverige, sånn at han kun brukte det som et salgstriks.. Han sa at mange dro til Sverige for å handle der, og det de ikke tenkte på var garantier osv...)

Det er jo ganske tungvint når det er 4t+ en vei... Så, da ble det vogn i Norge : ))

Nå gleder jeg meg bare til å ta den i bruk om et par mnd :D

Back
Topp