Vogn i Oslo

Linsa

Forelsket i forumet
Septemberlykke 2016
Hei,

Jeg er litt treg og skal se etter vogn først i dag! ;) ikke tenkt så mye på hva jeg vil ha enda, men bor i 4 etasje i leilighet midt i Oslo uten heis. Det må være en vogn der det er lett å ta av og bære bagen opp og ned trapper, bagen må ikke være for tung, samtidig som den må være enkel å trille rundt i byen etc. Har tenkt på buffalo bugaboo eller Camelon. Noen med erfaringer som vil tipse? Hva er egentlig forskjellen på disse?

Har du mulighet til å parkere vogna trygt nede? Sykkel/vognrom? Vi har heldigvis heis, men er i syvende etasje, med vognrom nede.

Valgte buffalo camelon, bagdelen er uhyre lett å ta av og på, og veier lite. Jeg satser på å bruke ringslynge opp og ned, og heller la hele vogna stå nede :)

Baggen til TFK synes jeg er veldig håndterlig. Vi bor i 2. etg, og bærer denne opp daglig. Både med og uten junior, da solskjermen kan låses stabilt og har et håndtak :-) Veier ikke stort, og er smal og fin. Og fantastisk enkel å ta av understellet:-)

Vi valgte cameleon 3. Den er mye lettere enn buffalo :) lykke til med valget, ikke enkelt:)

Buffalo er bedre å gå lange turer med har jeg hørt, den har større fremhjul og klarer mer vekt. Cameleon er en lettere vogn som vi falt for. Du kan også gå lange turer med den. Vi er veldig fornøyd og angrer ikke:)

Takk for svar :) Jo lettere, jo bedre tenker nesten jeg :)

Vi har faktisk ikke vognrom eller noe sted å plassere vogna nede..så det er et lite problem der :/ Må evnt ha bil parkert utenfor hvor jeg legger understellet, eller at understellet står ute (i bakgård) noen timer om dagen så mannen kan bære det opp når han kommer hjem. Kjip situasjon, men kan ikke flytte enda heller ;)

Jeg har kjøpt Bugaboo Buffalo og er veldig fornøyd med valget :-)

Åååååå! Jeg visste ikke at det fantes!!?? Fikk emmaljungavogn fra min søster, men det hørte ikke med... Kan man kjøpe det utenom da??
Du må kjøpe den på Finn.no, de selger dem ikke lenger i butikk fikk jeg høre, men mange som selger de billig (500kr de fleste) på finn ;) Hvilken farge har du på vognen?

Du må kjøpe den på Finn.no, de selger dem ikke lenger i butikk fikk jeg høre, men mange som selger de billig (500kr de fleste) på finn ;) Hvilken farge har du på vognen?
Svart! :) så skulle vel ikke være så vanskelig å finne noen som har.. Takk for tips!

Back
Topp