vogn i 2.etasje

Devina

Glad i forumet
dette er sikkert et dumt spørsmål, men jeg trenger råd.

Vi bor i 2.etasje uten heis, og heller ikke mulighet for oppbevaring av understellet til vogna i kjeller. Vi har en Brio Happy Duo og jeg fikk beskjed om at den må løftes opp og ned trapper for at understellet ikke skal bli ødelagt.

Men, det tilsier jo at jeg blir sittende i leiligheten hele formiddagen siden samboer jobber...

Finnes det noen triks å få vogna ned trappen uten å ødelegge den? trappen er utvendig og i sånn stål ting :S

Kan du ikke løfte den selv da? Jeg løftet emmaljunga mondial duo opp og ned mellom første og andre etasjen hverdag. Jeg er ikke sterk, men ut på tur ville jeg:) Jeg vet ikke om noen andre måter å få ned vogna på.

Bær vogna ned, og hent ungen etterpå 

Ellers får du legge noen planker i trappa, sånn at du kan kjøre på plankene :)

Men hvorfor blir vogna ødelagt av å trille ett og ett trinn?

Jeg har samme vogn som deg og samme problem når det gjelder trapper og oppbevaring. Vi humper vogna ned og den er ikke blitt ødelagt. Gjør det så klart sakte og forsiktig, men nå som jentungen har begynt å bli stor skal jeg begynne å ta vogna ned først og så hente ho og omvendt når vi kommer hjem :)
Jeg velger også ofte å få mannen til å ta vogna ned i bilen når han skal på jobb også tar han den opp igjen når han kommer hjem :p

Jeg har en solid simo vogn, og mulighet for å parkere den i kjelleren, men jeg synes likevel at trappene er tunge. Har trapp både opp til inngangsdøren, og så ned til kjelleren. Når jeg ikke gidder trappestyret legger jeg ofte vognen i bagasjerommet på bilen heller, eller bare setter den igjen utenfor. Når jeg vil gjøre det enda lettere for meg selv, så dropper jeg vognen helt, og bruker heller bæretøy.

Back
Topp