VOGN-hjelp

Nummer2❤️

Betatt av forumet
Det finnes sikkert tusen sånne tråder, men jeg må bare lage min egen:
Jeg ønsker en vogn med

-luft i dekkene
-at hjulene foran kan dreies
-duo-vogn, sånn at den kan være i bruk lenger. Vil gjerne at den kan brukes de første årene.
-Kan slås sammen da den skal oppbevares i leiligeheten
-ikke altfor dyr (men kvalitet er viktig og jeg kan gjerne kjøpe brukt)
-tenker fire hjul og ikke tre, med mindre noen er veldig positive til tre
-Bor i københavn, så det blir ikke mye fjellturer med vognen
-At høyden på håndtaket kan justeres sånn at den er komfortabel for begge foreldre å trille
-Hvis noen har veldig god erfaring med ukjente, billige modeller er det også veldig interessant.

Selvfølgelig god komfort osv, men det er en selvfølge.

Jeg vil VELDIG VELDIG gjerne ha tips til helt konkrete modeller dere har gode erfaringer med, jeg er selv helt grønn. Babyen kommer i november, men prøver å få på plass ting litt etter litt.

Tusen takk for alle tips <3

Nå er jeg førstegangs og har ikke termin før i Oktober, men ser du har mange av de samme kravene jeg hadde selv. :-) så kan dele de vognene som var veldig aktuelle for meg:-)

Selv endte jeg opp med emmaljunga superviking- hovedgrunnen til at de ble denne og ikke alle de andre jeg så på er at jeg bor ganske «på landet» og må ha en vogn som er god å trille på traktorveier, hullette grusveier etc som det finnes mest av her i området:-) og denne synes jeg var veldig god demping på den og store lufthjul, den var litt større enn det jeg egentlig ønsket i en vogn men jeg synes også dette gjorde at den virket bedre å trille på ulendt terreng. + jeg fikk den ny til 15% rabatt så da synes jeg prisen var overkommelig selv om det egentlig ble litt mer enn jeg hadde tenkt.

De andre som sto høyt oppe på listen min var:

- Emmaljunga viking ( samme som jeg endte opp med bare en mindre utgave)
- stokke trailz ( så da på å enten kjøpe brukt eller 2017 modellen som var litt rimligere) hadde jeg bodd i en by hadde jeg nok heller sett på stokke cruzi som er litt mindre:-)
-emmaljunga NXT serien, her var jeg på utkikk etter brukt, men det dukket ikke opp noe på bruktmarkedet i området hvor jeg bor dessverre så jeg la denne på hylla:-)
-bugaboo buffalo/fox ( her så jeg også etter brukt, men heller ikke denne dukket opp på bruktmarkedet hvor jeg bor)
- britax smile 2 ( denne sto veldig høyt oppe på listen faktisk) ganske rimelig vogn, kan vende sportsdel, finnes mange gode pakkeløsninger med understell, liggedel, sittedel og noen pakker som også inkluderer bilstol som kan settes rett på understellet, svingbare hjul forran, har kommet best ut i flere tester jeg har lest. Eneste som gjorde at jeg ikke endte opp med denne var at jeg var litt redd for at den kanskje ikke var den beste i det terrenget jeg bor i, og det var ingen steder i nærheten hvor jeg bor hvor de forhandler den så jeg fikk ikke sett den heller for å bekrefte eller avkrefte hvordan jeg trodde den kom til å bli å trille hvor jeg bor. Hadde jeg bodd litt mindre landlig til hadde jeg nok kjøpt denne:-)

Lykke til i jakten:-)

Tusen takk! Ja jeg har også vurdert britax faktisk! Den er helt sikkert god nok på veiene i København! Spennende hva jeg ender opp med. Håper du blir fornøyd <3 lykke til fremover!

Tusen takk! Ja jeg har også vurdert britax faktisk! Den er helt sikkert god nok på veiene i København! Spennende hva jeg ender opp med. Håper du blir fornøyd <3 lykke til fremover!

Ja jeg tipper det er en vogn du hadde blitt fornøyd med i københavn:-)

Back
Topp