Vogn-handel slit!

AB

Forumet er livet
I går var jeg og mannen min endelig ute for å kjøpe vogn.. Vi hadde sett oss ut en komi - vogn som vi begge likte godt og som var rimelig.. Vi fikk prøve å få den inn i bilen.. komplett umulig (har en liten seat Ibiza).. dama i butikken prøvde med flere forskjellige vogner, men alle var for store uten tatt en vogn.. Men den vogna likte ingen av oss + at den kosta 8500 kr (og da kommer stelleveske i tillegg)

etter mye om og men kjøpte vi vogna vi opprinnelig ville ha.. vi har nemlig en renault kangoo med kun 2 seter i og mye plass bak (trenger ikke slå ned vogna..).. Kun et problem.. det er bare plass til sjåfør og baby.. så skal vi noen plass sammen må vi kjøre 2 biler...[&:] med mindre vi kjøper ei sportsvogn i tillegg som vi kan legge softbag i..hehe.. hadde vi bare hatt penger til å kjøpe ny bil...

jaja.. det blir som det blir... Vogna og bilsete er hvertfall i hus.. (etter mye om og men[:D])

Så flott at ikke alle er så avhengig av å kjøpe det som er nyest og best og ......etc...

babisene merker neimen ikke forskjell!!!!!!!!!
Foruten og sikker vogn, og bilstol, så kan det meste brukes!!!

Vi må ikke ta helt av heller!!!

Vi får heldigvis vogn av foreldrene mine - så den utgiften slipper vi. Det blir en Emmaljunga Edge.
Ellers har vi fått lånt et bra bilsete.....
Vi har kjøpt lekegrinden vi vil ha brukt, for halv pris [:D]
Vi får arve/låne masse klær....
Stellekommode fant vi pent brukt på loppemarked...
Dette skal gå bra!

vi også kjøpte brukt tvillingvogn, og med vår flaks gikk den akkuat inn i bilen, en toyota rav4 men da får vi ikke plass til så veldig mye mere da[8|] og når ungene sitter i baksete i stolene sine må vi skyve sete nesten helt fram[:D] blir litt av ett syn....

Vi opplevde samme problemet da vi så på barnevogner! Og konkluderte med at vi må ha ny bil. Kan ikke dra vognen inn i baksetet med skitne jul hver gang. Så vi skal altså kjøpe ny bil og har plukket oss ut Opel Meriva eller Safira. Familievennlige biler med god plass til både unger og barnevogn!

Oi, godt dere fikk prøve først da, så slipper dere en kjempeoverraskelse senere.. Er heldige og får sponset ny vogn fra svigers vi, ellers hadde vi nok kjøpt brukt [:D]

Vi har akkurat kjøpt oss bil vi. Første vi har hatt sammen. Har bodd slik at det ikke har vært nødvendig. Kjøpt oss en Mazda 626 stasjonsvogn og det er godt plass i baggasjerommet. Var helt klar på det punktet at stasjonsvogn var det vi ville ha. Alt blir så mye lettere da. Når det gjelder barnevogn så sponser mine foreldre oss så det blir en ny Emmaljunga edge duo vogn [:)]

Besteforeldrer på begge sider skal være med og kjøpe vogna som vi skal ha, Den koster ca 7000 Kroner, Jeg er Ikkje såh veldig kresen på om det vi kjøper er brukt, Bare det er av folk som vi kjenner, Men noe er sikker, Seng og Vogn skal vi ha nytt, Er ganske nøye på akkurat det... [:D]

ORIGINAL: LinnOgKent

ORIGINAL: Dorothy_1

Besteforeldrer på begge sider skal være med og kjøpe vogna som vi skal ha, Den koster ca 7000 Kroner, Jeg er Ikkje såh veldig kresen på om det vi kjøper er brukt, Bare det er av folk som vi kjenner, Men noe er sikker, Seng og Vogn skal vi ha nytt, Er ganske nøye på akkurat det... [:D]

hvorfor det egentlig? Hvorfor må det være av folk man kjenner? Og hvorfor må vogn og seng være nytt? Bare lurer...[8|]

Det var på grunn av noe Mamma sah til meg....
Jeg snakket om og kjøpe en brukt seng, Hun sah: "Du vet aldri hvilke unger som har ligget I den...... "
Vi bestemte oss for og kjøpe en ny....
Vi skal ha en ny vogn fordi vi legger heller litt mere penger I den (Vi får den Faktisk) Også har vi den til eventulee neste barn også..... Og hvis det skulle være noe galt med den, Kan vi klage på den.... [:D]

Vi også fikk vogn av svigers, og har tenkt at den skal kunne brukes til neste mann også. Synes selv at ny vogn virket best da [:-]

jeg har kjøpt brukt vogn er suuuper fornøyd, senga er ny, men om vi hadde hatt dårlig råd eller funnet ei fin brukt seng hadde jeg like gjerne kjøpt den brukt...synes ikke at det noe must at man må ha nytt...

ORIGINAL: Suki

Skal ihvertfall huske på når vi skal ut å kjøpe vogn at den må passe inn i bilen. Litt kjipt å bytte bil pga for stor vogn. Da ble vogna plutselig litt i dyreste laget. Har stasjonsvogn, men ikke av de aller største, så er ikke sikker på om alle vogner går inn i den.

Samme her, Vår er heller Ikkje av di aller største.....
Og vi må I tillegg ha et hundebur I Den...

Husk å sjekk om det er lov å ha barn under 3 år forran i kangoo`n... mange varebiler som ligner den der det ikke er lov. Sikkert pga airbag!

Vi har allerede sjekka[;)] Har ikke airbag foran!!(heldigvis, ellers hadde vi slitt!!)

så glad jeg slapp å bruke penger på vogn. bestemor kjøpte en duo kombi vogn. hehe vogna var helt ny men var fjor årets modell. derfor var den satt ned fra 6000 til 3500[;)] bil stol ville svigers kjøpe og andre bestemoren kjøper stellebord, vippe stol og reiseseng.[:D]

Back
Topp