Vogn fra Sverige

Ella30

Forumet er livet
Septemberhjertene 2018
Etter å ha fulgt med en del på Finn etter brukt Emmaljunga, ser det ut til at de som er i så god stand som vi ønsker fort koster nesten like mye som ny fra Sverige!?

Flere med samme erfaring?

Vi kjører elbil så er så å si gratis for oss å ta kjøreturen også...

Har funnet noen til ca 5000kr som vi var villig til å gi for brukt, men viser seg å være ganske slitt f.eks understell osv på de til den prisen så har gitt litt opp og tiden begynner å renne ut ift å rekke og bestille helt ny...
 
Vi bestilte jo ny, men har tidligere hørt man skal tenke litt gjennom hvor man kjøper vogn ift å vite sikkert hvor man må levere om det er reklamasjon eller skader eller noe sånt noe. Ikke alltid man får levert hos hvilken som helst forhandler forstod jeg det som
 
Vi bestilte jo ny, men har tidligere hørt man skal tenke litt gjennom hvor man kjøper vogn ift å vite sikkert hvor man må levere om det er reklamasjon eller skader eller noe sånt noe. Ikke alltid man får levert hos hvilken som helst forhandler forstod jeg det som
Emmaljunga tror jeg man må ta tilbake dit man kjøpte den... Men det lar seg jo gjøre i så fall [emoji5] Vi tenkte å handle i samme butikk som vi handlet vogna til de to første i, seriøs forhandler ihvertfall og ca 1000kr billigere enn butikken i Strömstad!
 
Hvis det ikke er spesielt lang tur eller sånn er det jo ikke noe problem, men kjipt om det er 5 timer kjøring unna fordi man fikk et godt tilbud liksom..OM man må tilbake
 
Hvis det ikke er spesielt lang tur eller sånn er det jo ikke noe problem, men kjipt om det er 5 timer kjøring unna fordi man fikk et godt tilbud liksom..OM man må tilbake
Det er helt sant, måtte sjekke nå hvor langt det faktisk er. Har bare stolt på mannen som sier det er en fin kjøretur unna, men så går han jo rundt og drømmer om langtur med bilen sin også [emoji23]

Tar 1t og 55 min så det er vel overkommelig. Blir det noe reklamasjon og jeg ikke gidder så sender jeg han på tur alene, tror han bare blir glad for de timene kvalitetstid med bilen sin uansett [emoji23]
 
Veldig fristende med ny vogn til prisen av brukt, og så kan jo turen i seg selv være et hyggelig avbrekk:)
Spesielt når det ikke er lengre enn at man kommer seg tilbake om det skulle være feil.
Emmaljunga er jo er svensk merke så å kjøpe det i Sverige er helt innenfor :)
 
Det er helt sant, måtte sjekke nå hvor langt det faktisk er. Har bare stolt på mannen som sier det er en fin kjøretur unna, men så går han jo rundt og drømmer om langtur med bilen sin også [emoji23]

Tar 1t og 55 min så det er vel overkommelig. Blir det noe reklamasjon og jeg ikke gidder så sender jeg han på tur alene, tror han bare blir glad for de timene kvalitetstid med bilen sin uansett [emoji23]
Ikke gale turen sånn sett det da
 
Veldig fristende med ny vogn til prisen av brukt, og så kan jo turen i seg selv være et hyggelig avbrekk:)
Spesielt når det ikke er lengre enn at man kommer seg tilbake om det skulle være feil.
Emmaljunga er jo er svensk merke så å kjøpe det i Sverige er helt innenfor :)
Ja tenker det må være innafor [emoji1]
 
Den avstanden er jo ikke lang i forhold til pengene man sparer. Hadde vi hadd så kort vei, så hadde vi å kjøpt i svergie.

Men vil anbefale deg å dra inniom butikk i norgen å finne riktig vogn, så ringe butikken i svergie å høre om de har på lager eller om de kan bestille.
 
Den avstanden er jo ikke lang i forhold til pengene man sparer. Hadde vi hadd så kort vei, så hadde vi å kjøpt i svergie.

Men vil anbefale deg å dra inniom butikk i norgen å finne riktig vogn, så ringe butikken i svergie å høre om de har på lager eller om de kan bestille.
Ja, vi har egentlig så å si landet på understell, modell og farge for lengst [emoji5]

Mannen hadde jo planer om å hente vogner fra Finn både 2 t unna og lengre, var nesten så han ikke vurderte de i Oslo engang for det var for nærme [emoji23]

Og vi får jo sikkert 5000kr igjen for vogna om 2-3 år så da er det grei deal å dra til Sverige altså [emoji5]
 
Mannen hadde jo planer om å hente vogner fra Finn både 2 t unna og lengre, var nesten så han ikke vurderte de i Oslo engang for det var for nærme [emoji23]
]
Egentlig bare en unnskyldning for å få kjøre langtur med andre ord
 
Emmaljunga tror jeg man må ta tilbake dit man kjøpte den... Men det lar seg jo gjøre i så fall [emoji5] Vi tenkte å handle i samme butikk som vi handlet vogna til de to første i, seriøs forhandler ihvertfall og ca 1000kr billigere enn butikken i Strömstad!

Hvor ligger den butikken som dere har handlet i før? Kanskje vi og burde ta oss en tur over til Sverige og kjøpe vogn :)
 
Har akkurat kjøpt vogn i Strømstad[emoji4] på kattis babyshop. Emmaljunga mondial Deluxe med stelleveske og regntrekk til 10799,- svenske [emoji4] synes ikke det var så ille, veldig behjelpelige og hyggelige folk der! Og er gratis service etter 6 måneder og 12 måneder etter babyen er født[emoji4]
 
Husk at man skal fortolle inn varer til en verdi på over 6000kr. Så hvis du er lovlydig så er det ikke sikkert det lønner seg...
 
Husk at man skal fortolle inn varer til en verdi på over 6000kr. Så hvis du er lovlydig så er det ikke sikkert det lønner seg...
Man betaler en moms på vogna når man kjøper i Sverige (vi gjorde i hvert fall det), som var på noe over 2000,- kr. Blir man da stoppet i tollen så får du den svenske momsen tilbake, og må betale den norske momsen i stedet[emoji4] som er på omtrent samme summen... fikk i hvert fall vi beskjed om når vi spurte [emoji4]
 
Back
Topp