Vogn for lave foreldre

MumToBe21

Andre møte med forumet
Hei!
Noen som tips til vogn når begge foreldre er lave? kom gjerne med flere et forslag hvis dere har

Tror Bugaboo har ganske lave vogner. Har selv gått for en billigvariant denne gangen som er ganske lav (Kinderkraft), da vi for det meste bærer i sjal og sele. Tror også Stokke Scoot er lav, men vet at de andre modellene er høye, noe jeg mislikte da jeg valgte Stokke Trailz sist.

Vi er lave, har Emmaljunga Edge Duo, og Thule Urban glide 2.

Vi er lave. Har kjøpt Uppababy Vista 2. Likte også Britax Smile 3. Følte meg ikke komfortabel med Stokke, de er ikke laget for sånne som oss :joyful:

Vi har gått for emmaljunga nxt90f. Den virker super i høyde for både jeg å mannen. 164 og 172 cm.

Jeg har en Baby jogger city elite og en Emmaljunga Edge duo. Jeg er 1.74 og synes at Baby Joggeren passer akkurat til meg, mens Emmaljungaen passer godt for de som er litt lavere:)

Vi er 163 og 175, vi har Britax smile 2, smile 3 er lik i høyden tror jeg.

Bugaboo er kjempelav synes jeg, selve bagen var altfor lav for meg på 170 iallefall. Også kan dere justere håndtaket :)

Jeg valgte Britax smile 2 fordi jeg er høy :hilarious:

Enig i at bogaboo er lav, der måtte jeg brette meg dobbelt for å nå ned. Ikke aktuelt.
Ungen sitter også lavere i babyjogger enn i brutax smile. den har jeg ikke prøvd med bag da.

Bugaboo er kjempelav synes jeg, selve bagen var altfor lav for meg på 170 iallefall. Også kan dere justere håndtaket :)
Jeg valgte Britax smile 2 fordi jeg er høy :hilarious:

Enig i at bogaboo er lav, der måtte jeg brette meg dobbelt for å nå ned. Ikke aktuelt.
Ungen sitter også lavere i babyjogger enn i brutax smile. den har jeg ikke prøvd med bag da.

Hvilke Bugabooer mener dere? Vi har bestilt Fox 2, og er begge ganske høye :nailbiting:

Hvilke Bugabooer mener dere? Vi har bestilt Fox 2, og er begge ganske høye :nailbiting:
Husker ikke modell, prøvde før første kom for snart 5 år siden. Håndtaket var høyt nok altså. Bare så langt ned til ungen.

Husker ikke modell, prøvde før første kom for snart 5 år siden. Håndtaket var høyt nok altså. Bare så langt ned til ungen.

Ja enig! Det er bagen som er superlav synes jeg, håndtaket er bra. Iallefall på Fox 2. Vi kjøpte også Britax S 3, føler det ikke er så langt ned til babyen på den :happy7

Se vedlagt bilde. Pappaen må virkelig brette seg over håndtaket for å nå ned- var sånn jeg følte det sa jeg prøvde Fox 2 også :p

Vedlegg

• 9F8BC3B7-10EA-4E43-9884-3F84F846265D.png
    9F8BC3B7-10EA-4E43-9884-3F84F846265D.png
    126,5 KB · Visninger: 42

Bare bagen som er litt lav, håndtaket er perfekt for høye folk. Vi hadde buffalo og det gikk veldig bra med fattern på 200cm likevel :) bruker bare bagen et halvt år +/- uansett også er sittedelen høyere plassert så jeg synes ikke det hadde noe å si.

Last edited:
Sniker... det spørs hva lav er..
jeg er selv 160 og kjøpt emmaljunga nxt60 og den passet hvertfall perfekt! Men passer like godt for en på 185.. er jeg som vil trille mest

Det er heldigvis MYE lettere å kjøpe vogn til lave personer kontra høye. Er lav selv men sammen med høy mann, så vi må ha noe som funker til begge deler.
De fleste håndtak vil kunne reguleres godt til lave trillere, men bare prøv i butikk og se hva dere liker best.
Er generelt bare èn vogn jeg ville styrt unna med min egen høyde, 160, og det er Stokke trailz som er både høy og svær. Litt vanskelig å få sett over vogna rett og slett :hilarious:
Synes også bagen på babyjogger city elite er veldig høyt plassert, men antar jeg skulle klart å se forbi den likevel.

Emmaljunga-vognene er stort sett lave, jeg hadde city cross sist og det gikk veldig fint (156cm) . Nå skal jeg ha babyjogger som er en del høyere, men tror det også skal gå fint. Håper jeg ser over toppen av baggen :hilarious:

Vi har kjøpt UppaBaby Cruz og den virker veldig grei og nett for oss som begge er lave :)

Jeg har en emmaljunga edge duo fra førstemann. Den kommer til å bli brukt når det skal på en god gåtur. Men den er tung og stor når den skal ut og inn av bil syns jeg. Men veldig stor og fin vogn. Elsker min.
Men jeg kjøpte en I sommer da de var på tilbud hos barnashus. Den er ikke så høy og veldig lett å trille. Den kommer til å bli brukt når jeg skal ha den med meg i bilen og ikke trenger en stor vogn. Yngri er merket. Er vel ca 4500 for komplett vogn.

Vedlegg

• Screenshot_20210204_092133_com.android.chrome.jpg
    Screenshot_20210204_092133_com.android.chrome.jpg
    18,6 KB · Visninger: 5
  • Screenshot_20210204_092154_com.android.chrome.jpg
    Screenshot_20210204_092154_com.android.chrome.jpg
    17,9 KB · Visninger: 5
  • Liker
Reactions: An.
Back
Topp