Vogn erfaring?

KSTMK

Forelsket i forumet
Venter førstemann å har begynt å se litt på vogn, men vi er jo helt grønne på hva vi egentlig trenger.
Syns det er vanskelig å vite hva som er bra. Hva er mye å betale for en ny vogn?

Har sett på BRITAX Go Next, syns denne virker veldig kjekk.
Har også sett på Mountain buggy urban jungle, syns også denne virker bra, men kanskje ikke like bra(??) Den er jo derimot litt billigere...

Har noen erfaring med noen av disse vognene?
Eller har dere tips til andre gode vogner?

:wacky::wacky::wacky:

Hva slags kriterier har dere?

MÅ ha:
Lett (jeg har dårlig rygg)
God på både shopping og skogsturer
Mulighet tll å legge setet helt ned i sittedel.
God plass under

KJEKT å ha
Vendbar sittedel
Svingbare hjul som an låses, evt byttes enkelt mot andre hjul.
Mulighet for å sette på bilstol
Mulighet til å ta av trekk ( greit å kunne vaske :) )

Vet ikke om vi har for mange/ for få krav.
Vet liksom ikke hvor "kresne" vi kan være :P :P

Er førstegangs jeg også, og synes dette med vogn er kjempe vanskelig. Foreløpig heller jeg også mot Britax sin som du nevner her, eller Emmaljunga Duo Edge (tror jeg den heter). Er mange fine vogner, men synes mange av de er veldig små, eller har dårlige "lagringsmuligheter" - i tilfelle man skal ut og handle med vogn. Og jeg har fått for meg at 4 hjul sikkert er best - uten at jeg har noen som helst erfaring med det, hehe, så mulig at jeg tar helt feil.

Vil anbefale emmaljunga edge duo til de fleste, men med vond rygg er den kanskje ikke riktig for deg, det er ei stødig å go vogn som vi kjører på både amfi å terreng, men det eneste minuset med vognen så langt er at den tar stor plass i bilen, å er nok litt tyngre enn mange andre vogner. Har flere i barselgruppa mi som elsker britax, ville sjekket ut hva de har :)

Hadde emmaljunga duo Edge med storebror..
Pluss: en stødig vogn, god plass i både vognbag og sportsvogn, vendbar sittedel, estetisk vakker..
Minus: jævlig tung, vanskelig å trille rundt på, tar stor plass sammenslått, sportsvogndelen blir alt for stor for en 1-åring..

Har kjøpt Stokke trailz nå..
Pluss: virker som en stødig vogn, med stor god plass i vognbagen (like stor som emmaljunga sin), svingbare og låsbare hjul, oppbevaringskurv under i vanntett materiale, vendbar sittedel, barnet sitte/ligger høyt oppe (bra for ryggen til den voksne), lett å slå sammen, lett å manøvrere, vaskbart trekk, kan brukes med bilstol.
Minus: ikke funnet noen ennå :p

Syns forøvrig ikke du hadde så veldig mange kriterier, min liste var vesentlig lengre :p

Jeg har sverget til mountain buggy til begge mine første og det er virkelig en lett og god vogn.
Kommer seg fram overalt.
Eneste er at sittedelen ikke kan vendes mot dens om triller.
Mannen ville ha den nå også, men jeg ville ha Bugaboo.

Babyjogger har alt d samme som mounten b, men er langt lettere p slå sammen og tar mindre plass sammenslått. Samtidig hadde de en fryktelig liten babybag, men jeg så de hadde utbedret den.

Babyjogger kan ikke vendes mot deg, men d gjør faktisk ikke noe. Den er lunere med stor kalesje som ungen ligger godt i og har mange "sladrevindu".. Jeg anker litt på dette punktet selv, for d var veldig for meg m nr 1... Min erfaring var at mi var klar for sportsbag og alt annet enn meg da hun var 6 mnd, men har jo ingen garanti for at nr to er lik. Jeg kommer uanz t å hå for den, og ev bruke sovevogn bh som vogn den perioden jeg trenger d omd ikke går.

Du kan og sjekke ut TFK twist. Den har mange av de samme kvalitetene som de to overnevnte. I tillegg har den en babybag som kan gjøres om til sportsbag som kan vendes mot deg. (Du får altså 3 i1) men om du får et stort barn, kan den være litt knapp(kompis som er 1.90 med stor/ lang sønn erfarte d, men ikke hørt om andre.) mistenker likevel den er litt tyngre enn de andre, den er i allefall breiere, men verdt å sjekke ut:)

Ta deg en tur på bh eller andre butikker og test ut både kjøring og sammenslåing, så får du lett feeling. Lykke til! Vogn er gøy, men fryktelig kjedelig og irriterende om en bomme;)

Ps! Jeg kan mye om vogn fordi heg bommet stygt på nr en og ble helt vognsyk...;) samme skjedde m en venninne som fikk barn dagen før meg. Sammen undersøkte og testet vi en del... Og ble vel litt vogn-nerd:D

Hun endte i allefall opp m en brio gonext og elsker den vogna. Nå kan en også bytte til vinterhjul på den, så Inget dumt valg d heller;) (hun startet m mounten b minus; liten bag, håpløs lang å få med seg sammenslått og puslete og åpen sportsdel, pluss; fantastisk å kjøre!!!
Teutonia, håpløs....
Emma ljunga, hun fikk vondt i skuldre og armer av å kjøre den og stor og tyngre enn andre vogner...
Endte tilslutt opp m brio go som hun elsker. Brio er blitt solgt til britax, så hør m butikken om de fortsetter m vognen og hva som skjer... Vet de kutter noen modeller (har hørt snakk om smile fx) greit å vite i forhold til ekstradeler OL.

Vogner er skamdyre, men man får hva man betaler for.. Om man går for et kjent merke, er de relativt lett omsettelig på Finn, og du kan lett få igjen halvparten på den velholdt vogn om du selger den så snart du er ferdig m den.

Mange gode tips her :)
Vi får ta oss en tur til i butikken å titte litt. Syns det var vanskelig sist vi var i butikken å få oversikt. Det var så utrolig mye å velge mellom :p
Kanskje lettere nå når vi har fått litt tips :) :)

Venter førstemann å har begynt å se litt på vogn, men vi er jo helt grønne på hva vi egentlig trenger.
Syns det er vanskelig å vite hva som er bra. Hva er mye å betale for en ny vogn?

Har sett på BRITAX Go Next, syns denne virker veldig kjekk.
Har også sett på Mountain buggy urban jungle, syns også denne virker bra, men kanskje ikke like bra(??) Den er jo derimot litt billigere...

Har noen erfaring med noen av disse vognene?
Eller har dere tips til andre gode vogner?

:wacky::wacky::wacky:

montain buggy er ei kjekk vogn! fin og se på i tillegg ;)

Kan anbefale Stokke! Pen, funksjonell, lett å slå sammen, lav vekt, barnet sitter/ligger høyt, Bilsetet kan settes på understellet, mye plass til "bagasje", lett å trille. Den er bare utrolig digg!

Kan anbefale Stokke! Pen, funksjonell, lett å slå sammen, lav vekt, barnet sitter/ligger høyt, Bilsetet kan settes på understellet, mye plass til "bagasje", lett å trille. Den er bare utrolig digg!
Er det Trailz dere har? Hvilket bilsete har dere til den? :)

Syns ikke du har lang liste med krav. ;)
Av erfaring vil jeg anbefale deg å kjøpe en med svingbare hjul forran, det gjør vogna så mye lettere å trille. Ofte kan de låses så de er lette å trille med i snø og annet bevegelig underlag.
Vi har hatt tfk nå og digger den vogna, men siden vi venter nr 3 og trenger litt mer plass i bilen har vi nettopp bestilt oss en bugaboo.

De ser veldig fine ut, men har ikke sett hvordan de kommer ut i test? Har ikke leita kjempehardt heller da. :P
Mener izi go generelt er en bra stol. Har fempunktssele og sånn! At stokke har stillt med stoffet gjør dem neppe dårligere :p

Vi har kjøpt brio smile, lett vogn, med god høyde på og blir liten når den er slått sammen, svingbare hjul som kan låses, god plass under, sitte del kan legges helt ned, sportslig kan snus begge veier, og høyden på håndtaket kan stilles, kan trilles med de fleste plasser, men ikke sånn veldig "off road", men greie skogsstier skal nok gå bra :-)
Grei i prisen er den også :-)

Første barn her også, så har ikke fått testet den ut enda :-) men har trillet den rundt litt hjemme

Back
Topp