Vogn - blir aldri klok

Småsnakk

Forelsket i forumet
*Aprilbaby 2018*
JuniJubel2021
Vurderer:
Emmaljunga (ein av dei små og lette)
Britax smile 2
Bugaboo cameleon

Vårt bruk: mest Oslo by/asfalt/kollektiv/
Bur i blokk utan heis

Vil helst ikkje bruke mykje over 6000kr.

Kva bør vi ta [emoji28]?
 
Om vi kjøper bugaboo blir det brukt. Dei som kostar rundt 6000kr er oftast godt brukte av 2 barn. Framleis verdt det? Får ny britax for ca same prisen [emoji4]
 
Har du vært i butikk og prøvd å trille litt på de? Vurderer fu å kjøpe brukt?
 
Om vi kjøper bugaboo blir det brukt. Dei som kostar rundt 6000kr er oftast godt brukte av 2 barn. Framleis verdt det? Får ny britax for ca same prisen [emoji4]

Ville unngått godt brukt bugaboo
 
Tror ikke jeg ville kjøpt en godt brukt bogaboo, i alle fall ikke om du skal bruke vogna mye. Men jeg synes den er verdt nyprisen!
 
Ville heller gått for Buffalo enn Cameleon. Cameleon er vel det eneste vognkjøpet av mine totalt 20+ vogner som jeg virkelig angrer. Fin på kjøpesenter..
 
Vi landet på mountain buggy urban jungle v3 etter tips fra venner. Kjøpte ny men på halv pris. Vognen virker svært god å trille og generelt praktisk.
 
Ville heller gått for Buffalo enn Cameleon. Cameleon er vel det eneste vognkjøpet av mine totalt 20+ vogner som jeg virkelig angrer. Fin på kjøpesenter..

Kvifor angrar du? For små hjul? Kva er den store forskjellen frå buffalo?
 
Om vi kjøper bugaboo blir det brukt. Dei som kostar rundt 6000kr er oftast godt brukte av 2 barn. Framleis verdt det? Får ny britax for ca same prisen [emoji4]

Nei, ikke verdt det, da ville jeg heller kjøpt en ny til 6000. Bugaboo selges brukt til blodpriser bare fordi folk kjøper det. Et produkt som er brukt daglig over flere år, er ikke verdt 75% av nypris som jeg ser mange av vognene er lagt ut for.
Ville forresten valgt buffalo av bugaboovognene, den har bedre hjul og trillekomfort synes jeg :)
 
Vurderer:
Emmaljunga (ein av dei små og lette)
Britax smile 2
Bugaboo cameleon

Vårt bruk: mest Oslo by/asfalt/kollektiv/
Bur i blokk utan heis

Vil helst ikkje bruke mykje over 6000kr.

Kva bør vi ta [emoji28]?

Vi har samme bruk som deg. Jeg kan ikke mye om dette, men min venninne er en levende vognguide og anbefalte oss Baby Jogger. Det er til min manns store fortvilelse ikke en joggevogn. Vi har prøvd Baby Jogger Premier m/4 hjul og Baby Jogger Elite m/ 3 hjul. De veier ca 10 kg og var veldig enkle å legge sammen. Ligger masse på Finn ellers så jeg babybanden har salg nå så man nesten havner på Finn-prisen.
 
Vi har baby jogger city elite i fra før. Kjempe god vogn, lett å slå sammen, tar liten plass, enkel å manøvrere på butikker. To minus med den, ene er at bakhjulene er ganske breie, (positivt for den er mer stabil pga 3 hjul!!) og det andre er at du ikke kan snu sportsdelen mot deg.
Nå har vi kjøpt en vogn til, det blir to tette her, så da ble det søskenvogn. Babyjogger city select lux. God demping, 4 hjul, kan brukes til et barn og like fort feste på et sete til :) Der kan en snu på sportsdelen som en vil, så da får vi sportsdelen mot oss :D

Bruken vår er nok litt mer landelig, men er også mye i by, på senter og triller mest på asfalt. Hadde med city elite til oslo, da bodde vi hos en venninne i blokk og uten heis. Veldig praktisk med lett vogn som blir liten når en legger sammen :)
 
Hiver meg på her og vi bor i en 2 etg, og jeg har liten bil. Kjøpte Baby jogger, City elite vogn. Kjøpte den ny på Barnas Hus med både vogn og sittedel til 5500kr. Kjempepraktisk vogn, lett å legge sammen og lett å bære.[emoji847]Understellet tar ikke så stor plass[emoji4] Ble 3 store hjul her, lettere å manøvrere, og passer like godt i byen som i skogen mtp demping, brostein, fortauskanter[emoji4] Denne vogna har vunnet flere tester også[emoji4]
 
Hiver meg på her og vi bor i en 2 etg, og jeg har liten bil. Kjøpte Baby jogger, City elite vogn. Kjøpte den ny på Barnas Hus med både vogn og sittedel til 5500kr. Kjempepraktisk vogn, lett å legge sammen og lett å bære.[emoji847]Understellet tar ikke så stor plass[emoji4] Ble 3 store hjul her, lettere å manøvrere, og passer like godt i byen som i skogen mtp demping, brostein, fortauskanter[emoji4] Denne vogna har vunnet flere tester også[emoji4]

Skal ta verkeleg vurdere den vogna og. Planlegger å kjøpe i løpet av februar. Trur det blir ein ny, ikkje altfor dyr vogn, synest ikkje utvalget på Finn er så imponerande for tida.
Takk for tipsa folkens, og kom gjerne med fleire om de har [emoji6]
 
Back
Topp