Vogn 2024 vs. 2025

MammaMaya

Gift med forumet
Tilgangsansvarlig
Aprilspirene 2025
Sitter å følger litt med på prisene på barnevogn. Litt fordi jeg vil ha mest mulig for pengene og litt fordi jeg synes det er litt tidlig å bestille nå.

Men det jeg ser er at nå er 2025 modellene på vei inn i butikkene, og de ser ut til å bli endel dyrere uten at jeg kan se at det er noe forskjell på vognene, iallfall ikke på Emmaljunga.

2024 modellene kommer stadig på nye tilbud nå ser jeg.

Dere som er litt bevandret i vogn verden. Er det lurt å slå til nå snart og få seg en 2024 vogn? Er vel en stund før 2025 modellene kommer på gode tilbud.

Følger med på prisene og tenker å vente å se til black friday 29.november, om man skulle være så heldig å få noe rabatt eller tilbud på 2024 vogner. Men absolutt ikke dumt tenkt av deg! Min lokale barnevogn-butikk begynte å selge ut utstillingsvogner på 2023 og 2024 vogner i juli.

Mulig jeg venter til black friday jeg og for å se. Om det ikke er noe markante forbedringer på 2025 vognene så ser jeg ikke poenget med å bruke mer penger for å få en 2025 vogn.

Er fremdeles livredd for at dette fremdeles skal gå galt, og med litt overtro i tillegg så er jeg livredd for at jeg jinxer alt ved å bestille vogn for tidlig.

Vi kjøpte på black friday til forrige april-barn, det var noen uker etter OUL. Vi kjøpte en modell der oppgraderingen ikke hadde noe særlig forbedringer, men prisen gikk jo mye ned når den nye modellen kom:)

Vi har kjøpt den nye Emmaljunga fordi jeg ønsker flat sittedel, og på den er sittedelen lengre :)

Vi har kjøpt den nye Emmaljunga fordi jeg ønsker flat sittedel, og på den er sittedelen lengre :)
Jeg og skal gå for emmaljunga sento max med flat sittedel. Ble også fortalt på to ulike butikker at sittedelen var lengre. Og mine barn har pleid å være ganske lange av seg. Har funnet den nå til 14 000 i pakke med bilstol og base. Har veldig lyst til å slå til, men prøver å ha is i magen.

Har også fulgt litt med på prisene på den vognen vi skal kjøpe, er mange steder som har den på tilbud nå. Men synes det er litt for tidlig å kjøpe vognen nå selv om den er på tilbud, så håper at de har samme eller bedre pris på black friday :angelic:

Jeg og skal gå for emmaljunga sento max med flat sittedel. Ble også fortalt på to ulike butikker at sittedelen var lengre. Og mine barn har pleid å være ganske lange av seg. Har funnet den nå til 14 000 i pakke med bilstol og base. Har veldig lyst til å slå til, men prøver å ha is i magen.
Men sento max har vel ikke lengre sittedel? Kun urban ettersom jeg forstod, da det er den nyeste modellen? :)

Men sento max har vel ikke lengre sittedel? Kun urban ettersom jeg forstod, da det er den nyeste modellen? :)
Sånn jeg forstod det er det samme sittedel til de understeĺlene, men man kan velge mellom flat og ergo sittedel. Var det jeg fikk demonstrert på to ulike butikker.
For var den sittedelen som het flat som var lengre i ryggen. Er ikke urban egentlig fargevalget når jeg tenker meg om? Understellene er vel sento, max, pro og lux eller noe

Vedlegg

• Screenshot_20241031_073131_Chrome.jpg
    Screenshot_20241031_073131_Chrome.jpg
    167,2 KB · Visninger: 13
Last edited:
Svigermor ringer hver dag for å sjekke om jeg har bestilt vogn :laughing002 Så nå bare bestilte jeg etter press fra henne. Ble en Emmaljunga sento Max med flat sittedel i fargen outdoor Brown/Black. Aner ikke hvor mye jeg betalte lenger.. kjøpte organizer, regntrekk, lammeskinn osv.

Sånn jeg forstod det er det samme sittedel til de understeĺlene, men man kan velge mellom flat og ergo sittedel. Var det jeg fikk demonstrert på to ulike butikker.
For var den sittedelen som het flat som var lengre i ryggen. Er ikke urban egentlig fargevalget når jeg tenker meg om? Understellene er vel sento, max, pro og lux eller noe
Jeg fikk forklart at sento max/pro/lux er en tidligere modell (den med brunt skinn på både understell og bag+sittedel, og at den er kortere. Mens urban har sort skinn og er lengre i sittedelen.. meeen ikke vet jeg:rolleyes:

Jeg fikk forklart at sento max/pro/lux er en tidligere modell (den med brunt skinn på både understell og bag+sittedel, og at den er kortere. Mens urban har sort skinn og er lengre i sittedelen.. meeen ikke vet jeg:rolleyes:
Ikke godt å si. Han hos rudo sa og at flat delen var større enn ergo nå når jeg bestilte. Er en jungel. Men tror flat blir bra da vognen skal brukes som sovevogn fra 1 årsalderen. Tror ikke de få centimeteren som skiller har så mye å si uansett. Tror man må vurdere hva man skal bruke vognen til. Ergo er nok bedre med tanke på sittekomfort Tror jeg. Skal prøve å ikke tenke mer på det. Vognen er bestilt. Understellet var viktigst for meg :laughing002

Back
Topp