VOGGA

søtnoos

Blir kjent med forumet
Blir helt ør av hva jeg skal legge i denne vogga!!

Har ordnet med ny madrass-- så ullteppe-- så lammeskinn.. blir jo prinsen på ÆRTEN dette jo .....

--- så var det om jeg skal lage til en slik sengekant da ???

Hva har dere andre gjort som skal ha babyen i vogge???

Sydd sengekant til vogga. Brukt skumgummi, bomullsstoff og bendelbånd.

Skal bare ha en madrass, en liten pute og en urtynn dyne da vi skal ha den stående i stua.. Liker ikke tanken på å koke barnet[8D] 

Trenger man egentlig sånn beskyttelsesgreier på siden, det er jo umulig for babyen å sette hode fast ol?

Tente det jeg også--- for babyen ligger jo ganske så stille de første ukene.. ::)))

Sengekant ut... muligens...

har madrass, dyne og pute i den, men ska bruke den i stua og seng på rommet...

Har ikke sengekant på vugga. Ser ikke behovet for det når vi ikke har sprinkler der. Har det derimot på senga.

I vugga har vi bare madrass, laken, saueskinn, dyne. Så har jeg lagt putetrekket der som puta burde vært tilfelle gulping og litt til pynt.  

Jeg syns det ble litt tryggere og lunere jeg da, med sengekant. De kommer jo tross alt rett fra en varm, trang mage og ut i en kald verden[:D]. Dessuten er det ikke alle som ligger helt stille. Min nevø fikk ikke ligget i vogga si fordi de ikke hadde sengekant, han smalt hodet inn i sidene i søvne. Har heller ikke hørt om økt krybbedødfare ved bruk av sengekant.

ORIGINAL: Mayane

Har ikke sengekant på vugga. Ser ikke behovet for det når vi ikke har sprinkler der. Har det derimot på senga.

I vugga har vi bare madrass, laken, saueskinn, dyne. Så har jeg lagt putetrekket der som puta burde vært tilfelle gulping og litt til pynt.  

Akkurat det samme har vi tenkt[:)]!

I vuggen har jeg en slik madrass som jeg klippet til fra Reflex (ville ikke ha skumgummi), frotétisselaken, laken og gulpeklut. Skal se ann om jeg legger skinnfellen oppi og så har jeg dyner og tepper liggende klare. Alt etter temperaturen i rommet. Vogga står forresten i stua.

I senga har jeg madrass med memoryskum, overmadrass, tisselaken og gulpeklut. Ellers har jeg også sengekant og termodyne. Har også kjøpt en ammemadrass, føler meg litt tryggere på eventuell samsoving da..dessuten er den fin om jeg blir å flytte den lille litt frem og tilbake mellom sengene og den hindrer jo en del søl..

Satser på jeg har alt jeg trenger[:)]

Vi har ikke vugge, men kurv, og den er det jo myke sider på med trekk over, så vi har/skal ha skumgummimadrass, tisselaken, laken og dyne.

I sprinkelsenga har vi fibermadrass, tisselaken, overmadrasss, laken og dyne. Og sprinkelbeskytter [;)]

Huff ja det blir mye detaljer enn lurer på og henger seg opp i....
Jg har lammeskinn som ikke kan vaskes.. kun renses.. så det var bra tips å legge ev klut eller putetrekk så det ikke kommer gulp på skinnet..

Back
Topp