voffe =)

TeeLa_86

Forelsket i forumet
Novemberlykke 2020
Hvilken hund har dere jenter(om dere har)?
hva er positivt om de og va kunne ha vært bedre [8D]

Vi har lenge hat lyst på hund å no skal vi snart kjøpe eget sted og da skal vi ha hund [:D][:D]
mn lurer litt på hvordan hund?? vil ha en mellom størrelse som tåler å være med på lengere turer.
og lett å dressere. å ikke gneldre for mye [8|]
har sett på dansk-svensk gårdshund. noen som har neon erfaring med de?

oi.. litt stort bilde, fikk d ikke mindre [&:][&:]

åå.. fin hund. samme str som finsk lapp hund kansje.
er mest famile hund vi tenker på da [:)]

mamma og jeg har en hund som heter Berit [:)]
Det er en Shiba

(bildet er fra nettet, men er helt lik Berit)

Vi venter på en Boerboel[:)]

http://www.boerboel.no/

Border Collie, en rase jeg elsker og har en skikkelig lidenskap for, men en rase som ikke alle kunne hatt.
Den er utrolig lettlært og har et utrolig godt gemytt, hvis den havner i rette hender!
En 2timers tur for en BC fra eller til spiller egentlig ingen rolle, den må i hovedsak få brukt hodet sitt ettersom det er en arbeidshund. Hvis du ikke gir den oppgaver, så lager den sine egne og det er ikke så veldig bra [:)] Men som brukshund er den bare fantastisk! Det mest negative i hverdagen KAN være stress, derfor er det viktig at den har noe å gjøre [:)]

Alt i alt, en suuuuper rase

Når det kommer til hundevalget ditt så anbefaler jeg deg å ta diverse rasevelgere rundt om på nettet, f.eks www.canis.no
Det står det også mye om hver enkelt rase. Lykke til [:)]

Ciara 4 mnd, skal brukes til sau og agility [:)]

ORIGINAL: LinnSB*

mamma og jeg har en hund som heter Berit [:)]
Det er en Shiba

(bildet er fra nettet, men er helt lik Berit)

Berit faktisk[:D] Hvordan fikk hu det navnet? Nydelig hund da!!! Skikkelig vakker!

Vi har en Berner sennen tispe på 6 mnd, de er verdens herligste[;)][:)] Blir store da[:)]
Nå er jo vår valp så hu er jo veldig vimsete enda, men det ligger jo for rasen at de er veldig rolige, bjeffer lite og er en utrolig fin familie hund[:)]
Minuset med de er at de dessverre ikke har så høy leve alder, ligger på 7-8 år bare..

en fin mix kan være kjempebra :-) vi har en blandingshund og en mops.

begge er lettlærte, utholdende, men bjeffer litt når det ringer på døra desverre[&:] får ikke det av dem - for de girer hverandre veldig opp!! blæh... hehe

men vi er utrolig glad i dem - syns de er verdens to flotteste hunder, og de er helt utrolig flinke med simen.

mops er jo en liten hund, men så lenge de trenes innimellom, er de minst like utholdende på langtur som border collie/retrivermixen vår. de løper sammen i hanekoppel - med meg med magebelte bak[:D][:D] maaaange morsomme blikk på tur da[:D]

klarer ikke å legge inn bilder her - men jeg legger ved link til fb-sia mi - så kan du ta en titt hvis du vil.

lykke til med valg!

http://www.facebook.com/album.php?aid=2617&id=337700133

ORIGINAL: *Leah Amalie mi*

Border Collie, en rase jeg elsker og har en skikkelig lidenskap for, men en rase som ikke alle kunne hatt.
Den er utrolig lettlært og har et utrolig godt gemytt, hvis den havner i rette hender!
En 2timers tur for en BC fra eller til spiller egentlig ingen rolle, den må i hovedsak få brukt hodet sitt ettersom det er en arbeidshund. Hvis du ikke gir den oppgaver, så lager den sine egne og det er ikke så veldig bra [:)] Men som brukshund er den bare fantastisk! Det mest negative i hverdagen KAN være stress, derfor er det viktig at den har noe å gjøre [:)]

Når det kommer til hundevalget ditt så anbefaler jeg deg å ta diverse rasevelgere rundt om på nettet, f.eks www.canis.no

har vært borti bc før å d er en utrolig fin rase [:)] mn det er er første hunden vår,
så har ikke så mye erfaring, så collie er kansje ikke d rette valget?? 

tok dn testen på canes, mn fikk en liten kinesisk naken hund[8D][8D] ikke akkurat det jg var ute etter [8D]

ORIGINAL: TeeLa_86

ORIGINAL: *Leah Amalie mi*

har vært borti bc før å d er en utrolig fin rase [:)] mn det er er første hunden vår,
så har ikke så mye erfaring, så collie er kansje ikke d rette valget?? 

tok dn testen på canes, mn fikk en liten kinesisk naken hund[8D][8D] ikke akkurat det jg var ute etter [8D]

Hahaha!!! [:D] Nei, hvis du ikke skal bruke den til annet enn en vanlig familiehund ville jeg nok styrt unna. Men hva med en Flatcoated Retriver? De er jo sååå fine og herlige [:D] 

Back
Topp