Vitser

Det var en gang en fruktselger som solgte dårlig. For å få flere kunder ropte han:
- Kom og kjøp friske epler! Den som klarer å gjette hvor mange epler det er i kurven, skal få alle 50 gratis!
 
Og så var det alle fruktene som hadde selskap på fatet.
- Du verden, så plutselig ble det mørkt her da, sa bananen til eple.
- Det er ikke det minste rart, svarte eple, det var pæra som gikk.
 
To poteter gikk over veien, så kom det en bil å kjørte over den ene. Da sa den andre:
- Kom an potetmos.
 
- Hvordan kan du se at en banan er ute å svømmer?
- Bananskallet ligger igjen på stranden.
 
- Vet du hvorfor sitronen er gul?
- Nei?
- Den vet det ikke selv, det er derfor den er så sur!
 
Hva er langt og grønt og peker alltid mot nord?
Svar: En magnetisk agurk!
 
Hva er det som er gult og freser bortover vannet?
Svar: En påhengsbanan.
 
Det var en dame som gikk på torget. Plutselig så henne en mann med en persille bak øret, damen tenkte:
- Hvorfor i alle dager går denne mannen med en persille bak øret. Dagen etter så hun den samme mannen med en persille bak øret, og da tenkte hun:
- Jeg får vel gå å spørre denne mannen om hvorfor han går med persille bak øret, men akkurat i det hun skulle gjøre det så var mannen borte. Dagen etter ser hun den samme mannen, men med salat bak øret. Hun går bort og spør:
- Hvorfor går du med denne salaten bak øret?
- Å, det var ikke mer persille i butikken.
 
Hvilken side av eplet er mest rødt?
Svar: Utsida.
 
Vet du hva som er verre enn å finne en mark i et eple du akkurat har tatt en bit av?
Å finne en halv mark.
 
- Hva er det som er gult og varmt og som snurrer rundt og rundt?
Svar: - En banan i vaskemaskinen.
 
En appelsin og en potet gikk over en bro. Plutselig falt poteten uti. Da ropte appelsinen:
- Prøv og svøm til jeg har skrelt en båt!
 
En appelsin og en potet gikk over en bro. Plutselig falt poteten uti. Da ropte appelsinen:
- Prøv og svøm til jeg har skrelt en båt!
 
En appelsin og en potet gikk over en bro. Plutselig falt poteten uti. Da ropte appelsinen:
- Prøv og svøm til jeg har skrelt en båt!
 
Frøken hva blir tre + tre + tre + tre + tre + tre?
- Det blir 18
- Nei, det blir en hel skog det...
 
- Dersom du klarer å gjette hvor mange epler jeg har på ryggen, så skal du få dem begge.
 
To tomater gikk over en vei også kom det en lastebil og kjørte over den ene, så sa den andre tomaten:
- Kom`an ketchup!
 
- Nei, giid så fine blomster De har! Hva heter de?
- Andersen
 
Lille Per skulle til tanten sin og tok med noen roser.
Tante: - Men kjære deg, det trengte du da virkelig ikke, jeg har jo sånne roser i hagen.
Per: - Du hadde...
 
All sopp kan spises. Det er bare virkningen som er forskjellig.
 
Back
Topp