Vitex

Z-40592282

Flørter med forumet
Hei, dere!

Er på min PP6 og ønsket om mitt første barn er stort! Jeg hadde tidlig eggløsning denne syklusen på CD 10 uten synlig elslim. Har etter det både opplevd kramper, hodepine, vondt i nedre del av magen og korsryggen. Testet meg på 10 dpo med negativt test. Skal til vanlig gå mensen om 8-9 dager.

Er det forsatt sjans for at jeg kan være gravid?
Og har også bestilt Vitex dråper! I tilfelle denne syklusen ikke skulle gå min vei så vil jeg prøve vitex neste syklus. Men lurer på om jeg allerede kan ta de de dråpene? Evt når kan jeg starte og hvor lenge kan jeg bruke de
 
Du kan da uansett i teorien være gravid.
Vitex har en hormonregulerende effekt, og bør strengt tatt brukes over lengre tid for å få full effekt (altså flere måneder), ifg urtekilden. Bør dog avslutte under svangerskapet, da man ikke kan være helt sikker på at det ikke påvirker- selv om det ikke er påvist noe negative effekter.
 
Du kan da uansett i teorien være gravid.
Vitex har en hormonregulerende effekt, og bør strengt tatt brukes over lengre tid for å få full effekt (altså flere måneder), ifg urtekilden. Bør dog avslutte under svangerskapet, da man ikke kan være helt sikker på at det ikke påvirker- selv om det ikke er påvist noe negative effekter.
Men bør jeg begynne fra CD 1 til mulig positivt graviditetstest? Må også si at jeg har veldig regelmessig syklus
 
Men bør jeg begynne fra CD 1 til mulig positivt graviditetstest? Må også si at jeg har veldig regelmessig syklus
Tror ikke det spiller noen rolle når du begynner, men kan jo bære greit å avkrefte graviditet denne runden først. Ikke noe poeng i å begynne som evt nygravid.
 
Back
Topp