Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notat: this_feature_currently_requires_accessing_site_using_safari
Takk for svar!Anbefaler å ta det fra etter mens og fram til evt neste mens for når den tas i lutealfasen vil progesteronet øke. Blir man gravid anbefales det å fortsette til 12 uker. Jeg fikk tidligere el med vitex, har normalt veldig sene el.
SkjønnerDet er bare en generell forholdsregel fordi det ikke finnes forskning på ev effekt av denne urten på foster. I USA er det helt vanlig, om enn omdiskutert, å fortsette i hele 1. trimester på høyere dose enn vi bruker i Skandinavia. Så det er vel egentlig ingen som kan gi klare råd på dette. I utgangspunktet er det ikke noen grunn til å fortsette om man ikke har progesteronmangel, og om man har det, finnes det legemidler (på resept) som er godkjent for bruk i svangerskap.
Trodde også man måtte stoppe men etter å ha lest utallige tråder fra usa hvor de mister når de stopper så tror jeg at jeg ville prøvd å fortsatt. Jeg har bare brukt vitex fram til el denne syklus men det er fordi jeg fikk utskrevet lutinus (progesteron), så da blir det litt «smør på flesk»Takk for svar!Har veldig lyst å teste det! Kjenner jeg er litt usikker på å ta det i en eventuell graviditet. Siden dette står på esken: «Bør kun efter aftale med læge eller sundhedsplejerske anvendes af gravide og børn under 1 år». Men er kanskje noe med å ikke stoppe for brått for å unngå økt risiko for sa? Vet man noe om fosteret kan bli påvirket?

Hei! Har tatt en kapsel hver dag siden cd1, er vel 400mg@Vannpiken Hvordan har det gått for deg etter at du testet Vitex? Hvor mange kapsler endte du med å ta daglig?
Fikk min i posten i dag![]()

Oi! Det er jo supert! Mitt tilfelle er ikke sååå ille, men har før fødsel hatt 28/29 dagers syklus. Har de siste syklusene hatt 32/33, og bare det gjør meg utålmodig!Hei! Har tatt en kapsel hver dag siden cd1, er vel 400mgSmaker dritt haha! Men, gikk fra å få eggløsning cd29 til cd21, så kanskje vitexen har fungert?
![]()
Så jeg håååper dette kan bidra til å stabilisere syklusen igjenJa trur vitex fungererOi! Det er jo supert! Mitt tilfelle er ikke sååå ille, men har før fødsel hatt 28/28 dagers syklus. Har de siste syklusene hatt 32/33, og bare det gjør meg utålmodig!Så jeg håååper dette kan bidra til å stabilisere syklusen igjen
![]()