Vite kjønn

Hjertemor

Forumet er livet
Tilgangsansvarlig
Himmelbarn
Mailykke 2018
Sommerfuglene
Februarbarna 2020
Vet vi har flere tråder om å vite kjønn, men har noen fått vite noe allerede? Jeg vil til tul siden Oul er etter jul så vil jeg gjerne vite før.
Noen steder skriver de at de kan kanskje se det fra uke13-14 mens andre skriver ikke før uke 15. Hva er deres erfaring? Jeg vil veldig gjerne sjekke neste uke men da er jeg bare i uke 14, er det for tidig?
( har følelse av gutt, men når alle «kjærringrådene» sier jente blir jeg helt forvirret[emoji23][emoji85])

Jeg var på Ul 14+4. Hun trodde da at det kansje var en jente, men var absolutt ikke sikker.
Tror det kommet veldig an på utstyr og erfaring hos den du skal ta ultralyd hos. Og så sies det jo at det er lettere å få klare bilder hos damer som er slanke enn de som har litt ekstra på magen.

Jeg tror det kommer veldig an på hvem som utfører ultralyden, og hvor bra utstyr de har.. kjenner noen som har fått vite det i uke 12 og andre ikke før uke 16. Selv tok jeg en TUL i uke 14, håpet å kanskje skulle få se kjønn da, men der kunne ikke jordmor se det/si noe enda [emoji4]

Jeg ville ventet et par uker til, for å være mest mulig sikker på at du får valuta for pengene hvis du reiser på tul utelukkende pga at du lurer på kjønnet [emoji4] kjedelig å komme dit i uke 14 og så sier de at det er for tidlig. Jeg fikk antydet kjønn både i 12 (gutt) og i går (uke 16-17, jente). Hun som sjekket i går var ikke helt sikker, så endelig svar får jeg på oul forhåpentligvis [emoji4] vil tro du kan få antydet noe i uke 14 men ville ikke vært sikker på det de sier så tidlig [emoji87]

Var på privat tul 14+4 og da sa jordmor flere ganger at hun tror det er jente:) hun virket VELDIG sikker, men som om hun ikke ville si det helt sikkert, bare i tilfelle det er feil:p
Skal på oul om 12 dager, så blir spennende å se:D

Har man godt utstyr og en erfaren i sitt felt har jeg hørt at noen kan se det med sikkerhet fra uke 13. Men hadde ikke satset på å betale 1300 kr for å se det "så tidlig" hvis man kun går på ul for å se kun det. Da ville jeg ventet 15 uker +.

Jeg vet allerede kjønn pga Harmony test. Ultralyd i uke 15 stemte.

MEN, sist gang fikk jeg feil kjønn i uke 15. Kommer helt an på legen og utstyret hans, tror jeg. (Nei, mente ikke det så perverst som det høres ut..)

Forrige gang fikk jeg vite det 13+0, da var hun temmelig skråsikker på jente. Og det stemte [emoji4] Denne gangen har vi ikke vært på tul etter 8+noe, så har ingen anelse. Men oul er om 12 dager, så er heldigvis ikke lenge til!

Lege på Riksen sa gutt i uke 12, men han mente det var bare 80% sikkert, siden jeg følte det var jente, og mors følelse ofte er rett. Jeg følte jo egentlig ingenting, men sa at jeg trodde jente siden vi har jente fra før. Hadde ny ultralyd uka etter med jordmor i Sverige, hun ville ikke gjette noe sa hun, siden det er så vanlig å ta feil, men siden den norske legen hadde uttalt seg, innrømte hun at hun var enig med ham i at dette trolig var en gutt. Blodprøven tatt samme dag gav det samme resultatet. Så begge disse så riktig kjønn allerede i uke 12 og 13.

Jeg var på riksen når jeg var 13+1 og fikk vite at det mest sannsynlig var jente! De kan se det så tidlig som uke 12-13 der pga veldig bra utstyr, og de er meget flinke!
Jeg var på ny UL uka etter og legen sa også da at det så ut som jente! Nå venter jeg på ordinær UL 8 desember før jeg begynner kjøpe rosa[emoji177][emoji177] Her har jeg tre gutter fra før , så det klør litt i fingrene etter å kjøpe litt sukkersøt [emoji7][emoji4]

13 + 3 fikk jeg beskjed om gutt :woot: Ganske overrasket da vi begge trodde det var jente! 90% sikker, mener jeg ser tydelig annet utstyr på bildene fra ultralyden, enn hva jeg gjorde med storesøster :rolleyes:

Back
Topp