Vite kjønn

Mose

Glad i forumet
Samboer og meg er ikke enige i forhold til denne spørsmålet. Ham ønsker ikke å vite kjønn mens jeg ønsker det. Hvordan har dere løst dette om dere er uenige?

Vet at noen blir enige om at den som ønsker å vite får vite, mot at de ikke røper kjønnet til den andre. Men det er jo fort gjort å glemme seg da, så det er kanskje ikke alltid like lett. Du kan jo vurdere å gjøre det slik om du vet at du er god til å holde hemmeligheter og ikke kommer til å forsnakke deg :)

Men jeg tror nok at jeg hadde argumentert godt for min sak om å få vite det, siden det tross alt er du som må gjøre den største jobben i svangerskapet ;) Du kan jo si til han at "hvis du tar fødselen så skal jeg gå med på å vente med å vite kjønn". Neida, kanskje ikke verdens mest saklige argument:knegg: Men når det er sagt er det jo flere gode argumenter for å vite. Et godt et er at det er ganske praktisk med tanke på innkjøp av utstyr og klær :)

Vet at noen blir enige om at den som ønsker å vite får vite, mot at de ikke røper kjønnet til den andre. Men det er jo fort gjort å glemme seg da, så det er kanskje ikke alltid like lett. Du kan jo vurdere å gjøre det slik om du vet at du er god til å holde hemmeligheter og ikke kommer til å forsnakke deg :)

Men jeg tror nok at jeg hadde argumentert godt for min sak om å få vite det, siden det tross alt er du som må gjøre den største jobben i svangerskapet ;) Du kan jo si til han at "hvis du tar fødselen så skal jeg gå med på å vente med å vite kjønn". Neida, kanskje ikke verdens mest saklige argument:knegg: Men når det er sagt er det jo flere gode argumenter for å vite. Et godt et er at det er ganske praktisk med tanke på innkjøp av utstyr og klær :)
Haha. Ja tenkt om man kunne valgt hvem som skulle føde [emoji23] det hadde vært noe. Hehe.
Det er veldig praktisk å vite, men samtidig helt unødvendig også. Tror kanskje det er mest for nysgjerrigheten min jeg vil vite samt det å tenke på navn. Kan fint holde på "hemmeligheten" ovenfor han, men ville vært værre å holde den ovenfor den kommende mormoren [emoji23]

Kan fint holde på "hemmeligheten" ovenfor han, men ville vært værre å holde den ovenfor den kommende mormoren [emoji23]

Ser at det kan bli litt mer problematisk, ja:happy: Håper dere blir enige. Selv om det er strengt tatt er unødvendig er det jo utrolig kjekt å vite da :) Men det viktigste en får vite på UL er jo at den lille er frisk, og at den har det bra i magen :)

Ser at det kan bli litt mer problematisk, ja:happy: Håper dere blir enige. Selv om det er strengt tatt er unødvendig er det jo utrolig kjekt å vite da :) Men det viktigste en får vite på UL er jo at den lille er frisk, og at den har det bra i magen :)
Uten tvil. Det å se et hjerte som banker første gang, til å se både hjerte og bevegelser neste gang. Fantastisk [emoji173]️ gleder meg til oul for å se hvor stor fosteret har blitt [emoji5]️ kanskje man får sniki seg til å vite kjønn samtidig [emoji5]️

Vi skal ikke vite kjønn [emoji4]. Jeg hadde lyst å vite det, mens han ikke hadde lyst og jeg tapte desverre den saken. Men nå har jeg blitt vant til tanken og liker den egentlig [emoji4]

Vi hadde det problemet.. Løsningen ble at vi fikk vite med nr1 og nå med nr 2 vil vi ikke vite. Anbefaler å prøve med et kompromiss av ett eller annet slag. [emoji4]

Jeg er "allergisk" mot rosa og babyblått, så det er mitt hovedargument for å ikke vite kjønn [emoji14]
Man kan jo fint vite kjønn og fortsatt unngå standardfargene da [emoji14]

Jeg er "allergisk" mot rosa og babyblått, så det er mitt hovedargument for å ikke vite kjønn [emoji14]

Jeg var også det.. helt til jeg fant ut at det kommer ei jente. Nå har jeg søren meg kjøpt inn både rosa klær og pynteting. Unngår den "hello Kitty-rosafargen" da, kjøper mest gammelrosa. Kombinerer dus rosa med petrolblå og sennepsgult på barnerommet, så blir ikke altfor søtt [emoji4]

Man kan jo fint vite kjønn og fortsatt unngå standardfargene da [emoji14]
Joda, men jeg har en mor som helt sikkert ville gått amok i rosa om hun fikk anledning til det [emoji14] Er jo ikke bare vi som kjøper/lager ting til ungen.

Vi vil vite det begge to. Det virker veldig spennende å ikke vite, men vi er for nysgjerrige. Dessuten blir det på en måte mer "personlig" for vår del når vi vet litt hvem som kommer, spesielt for storebror på snart 7 år

Kan jo evt vite dere, uten å fortelle andre. Kanskje et greit kompromiss?

Back
Topp