Vite kjønn men holde det hemmelig?

Tiol

Gift med forumet
Juli13-jentene
❤️ Septemberlykke 2020 ❤️
❄️ Januargull 2023 ❄️
Er det noen som har praktisert det?
Jeg vil jo vite det selv, men synes egentlig ikke omverdenen har så mye med det :hilarious:
Dessuten orker jeg ikke folk som kommenterer "endelig kom jenta" eller "synd det ikke ble ei jente denne gangen" (ja folk er sånn!)
Spørs om jeg får med mannen på det men.. :hilarious: hadde vært litt spennende om BARE vi visste det :love7
 
Jeg vil gjøre det sånn! Men hadde en venninne som kommenterte at da fikk vi bare kjønnsnøytrale ting i gave etc, og det var de tingene man ikke ville bruke senere for de ble kjedelige :playful: godt poeng egentlig.
 
Vi har tenkt til å være åpne om det, men hvis dere vil ha det for dere selv kan dere jo bare si at dere ikke vet det? Så slipper dere alt maset.. :). Hvis folk vet at dere vet tror jeg de vil bli veeeeeldig nysgjerrige.. :)
 
Jeg har hatt et ønske om å gjøre det sånn hver gang, men hver eneste gang klarer jeg ikke å holde meg og røper det, og de samme kommentarene kommer. Skaaaal klare det denne gangen ;):yuck:
 
Hadde vært moro å gitt omverdenen i overtakelse. Får nok også garantert «endelig kom jenta» eller «synd ikke jenta kom» .. men kommer nok til å røpe det :p tror uansett ikke guttene kommer til å klare å holde det hemmelig (10 og snart 6 år)
 
Jeg har en venninne som gjorde det. For å være helt ærlig så synes jeg det var litt rart. Det var jo deres baby og ingen er vel mer spente på babyen enn den kommende mammaen og pappaen. Omverdenen vil jo bare vite for å glede seg sammen med dere. Siden jeg syntes det var teit at venninnen min ville holde det hemmelig tok jeg litt avstand fra graviditeten hennes. Når hun ikke ville dele, ville ikke jeg være nysgjerrig heller. Men dette er bare slikt det ble oppfattet fra utside n av meg og noen venninner fra vår venninnegjeng. Jeg tenker jo selv det hadde vært gøy å holdt hemmeligheten for meg selv litt, å skjønner jo at det er fristende for noen å gjøre det:)
 
(Sniker). Dette syns jeg er helt fair, og relativt vanlig å gjøre i min omgangskrets. Syns det kan være morsomt jeg. :)
 
Jeg har en venninne som gjorde det. For å være helt ærlig så synes jeg det var litt rart. Det var jo deres baby og ingen er vel mer spente på babyen enn den kommende mammaen og pappaen. Omverdenen vil jo bare vite for å glede seg sammen med dere. Siden jeg syntes det var teit at venninnen min ville holde det hemmelig tok jeg litt avstand fra graviditeten hennes. Når hun ikke ville dele, ville ikke jeg være nysgjerrig heller. Men dette er bare slikt det ble oppfattet fra utside n av meg og noen venninner fra vår venninnegjeng. Jeg tenker jo selv det hadde vært gøy å holdt hemmeligheten for meg selv litt, å skjønner jo at det er fristende for noen å gjøre det:)
Ja det er sant det du sier. Egentlig bryr ingen seg. Og det gjør jo ikke jeg heller. Men jeg vet også at jeg blir såret av folk som ikke tenker før de prater. Har allerede hørt sikkert 10 ganger "håper du det blir jente nå eller?" Say what... Så den lille nysgjerrigheten de har vil jeg helst bare knuse :hilarious:
 
Ja det er sant det du sier. Egentlig bryr ingen seg. Og det gjør jo ikke jeg heller. Men jeg vet også at jeg blir såret av folk som ikke tenker før de prater. Har allerede hørt sikkert 10 ganger "håper du det blir jente nå eller?" Say what... Så den lille nysgjerrigheten de har vil jeg helst bare knuse :hilarious:
Er i samme båt som deg:hilarious: har to gutter fra før så har også fått flere kommentarer på at nå kommer vel jenta :meh:
 
Vi gjorde det sånn, men løy og sa vi ikke ville vite. Det var så EKSTREMT press rundt alt som hadde med kjønn å gjøre og prinsesse meg her og prins meg der, så det var eneste måte å skjerme den ufødte liksom. Også eneste måte å unngå en haug med kjønnede gaver i begynnelsen også. Nå fikk vi en gutt da, det hadde vært enda verre hvis det var en jente. Svigermor har prøvd å «hevne» seg med å gi gutten vår en dukke og litt sånn, men det synes vi bare er topp :p Jeg vet ikke hva vi gjør denne gangen. Tipper vi ber om å få vite kjønn på NIPT, så da kommer vi jo til å vite veldig tidlig denne gangen.
 
Da tror jeg at jeg bare hadde sagt til folk at jeg/vi ikke visste kjønn. For å slippe mas og spørsmål ☺️
Selv skal vi vite etter mannens ønske, og kommer ikke til å holde det hemmelig. Det klarer jeg bare ikke, og jeg synes det er kjekt å dele med andre.
 
Sniker. Vi skal ikke vite det denne gangen selv :) Har to gutter å ei jente. Og tenker for en spenning deg må være å ikke vite noe :) Fikk sist høre dette med endelig kom jenta. Å svarte bare at jeg så helst at det kunne vært gutt, tror nok de er langt enklere enn jenter :D Veldig glad i jenta mi men det stoppet kjeften på de.
 
Er det noen som har praktisert det?
Jeg vil jo vite det selv, men synes egentlig ikke omverdenen har så mye med det :hilarious:
Dessuten orker jeg ikke folk som kommenterer "endelig kom jenta" eller "synd det ikke ble ei jente denne gangen" (ja folk er sånn!)
Spørs om jeg får med mannen på det men.. :hilarious: hadde vært litt spennende om BARE vi visste det :love7
Sniker litt fra august;)
Vi vil gjøre det sånn, og det har vi allerede gitt beskjed om til nysgjerrige rundt oss:) reaksjonene er forskjellige, alt fra «men jeg må jo få noen hint slik jeg kan kjøpe noe med rett farge» til «det er jo spesielt, om dere vet det er det jo ikke gøy for andre å tippe lenger» og «det skjønner jeg, gleder meg til august!» :happy:

Pga ulike reaksjoner har vi egentlig blitt enige om at vi uansett sier at vi ikke fikk vite kjønnet, fordi barnet låg vanskelig til, og at nå blir også vi overrasket ved fødselen:dummy::dummy1:
 
Tror nok jeg blir å dele det med de som lurer, men dersom noen kommer med kommentarer som "Skulle du ikke ønsket en gutt denne gangen??" Eller "Er du ikke glad for at det er en gutt?" Da svarer jeg med at sålenge det ikke er en hundehvalp så driter jeg i det.
 
Vi gjorde det sånn med førstemann. Det fungerte egentlig ganske bra, og vi møtte forståelse hos de fleste. Vi valgte å gjøre det sånn delvis fordi vi hadde noen i familien som ikke ønsket å vite, og selv om det selvfølgelig var opp til oss om vi ville fortelle eller ikke, så syntes vi begge det var greit å holde det for oss selv. Og så ble det i familien en liten gjettekonkurranse, som var ganske underholdende å følge med på for oss som visste kjønnet, hehe.

Vet ikke helt hvordan det blir denne gangen, da. Jeg kjenner egentlig at jeg både trenger og foretrekker å være litt privat rundt hele graviditeten, så vi får se.
 
Back
Topp