Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notat: this_feature_currently_requires_accessing_site_using_safari
Folat bør du ta hver dag i første trimester.Tar noen ganger folat, men daglig tar jeg sana sol. Drikker også en vitaminjuice som er utrolig god!
Dette er praksis etter vanlige retningslinjer, jern fra uke 18-20 ved behov. Ska ha anemi (lav blodprosent) for at man skal vurdere behandling tidligereJeg har litt lavt jernlager, men fastlege ville ikke jeg skulle begynne med jern før uke 18…
Går på blodfortynnende så vet ikke om det kan være en sammenheng der?
Jeg synes det ble det absolutt enkleste! Mange vanlige typer multivitamin inneholder 200 mikrogram folat, mens det er vel 400 mikrogram som anbefales for gravide og når man forsøker å bli gravid. Samtidig blir det gjerne for mye av andre ting, f.eks. vitamin A, hvis man bare hiver innpå dobbel dose av vanlig multivitamin.Takk for mange nyttige svar!
Endte opp med å kjøpe en sånn nycoplus gravid-pakke, så får jeg heller ta det opp med jordmora om et par uker.
Sikkert billigere alternativer ja, men Vitus har -30% på disse ut året dersom man er medlemJeg bruker også en pakke fra apoteket, så slipper jeg å tenke på det i det hele tatt. Den koster sikkert mer enn den "burde", men.