Vitamintilskudd

Lillespir

Andre møte med forumet
Hvilke tilskudd tar dere av vitaminer?

Jeg bruker D-vitamin, folat, tran og jod.

Gikk også på jern forrige svangerskap, men mener å huske at det var ganske langt ut i graviditeten, og at det skal overvåkes av jordmor og ikke noe man begynner på selv, hvis ikke blodprøver hos jordmor/lege sier noe annet.

Jeg tar den gule gravid pakken fra apoteket, men jeg er så kvalm om dagene nå at jeg har gått over til kun 1 tablett med folat nå.. de store tablettene sliter jeg skikkelig med :(

Tar kun folsyre. Må nok få jern intravenøst denna gongen og

Har tatt folat i lang tid. Begynte på jerntabletter rett før jeg ble gravid, da jeg hadde jernmangel. Fortsetter på dem, pluss noe gravitaminer som inneholder det man skal ha av folat og andre ting. Tar også tran.

Jeg ernærer meg vegan så jeg overvåker verdiene mine ekstra nøye under graviditeten selv om jeg generelt er flink til å ernære meg riktig. Under graviditet kan man fort havne i ubalanse, særlig siden man gjerne blir kvalm, er sliten og giddaløs med matlaging, får dilla på noe og total sperre for annet. Sist måtte jeg supplementere noe med jern, men havnet ikke i mangel. Tar helt vanlig multivitamin for graviditet + ekstra vit B12-dråper og alge-omega3 :)

Jeg tar vanlige multivitaminer. De er mye billigere enn de som er ment for gravide og inneholder riktig mengde folat osv. Tar også tran innimellom når jeg husker det. Sist svangerskap måtte jeg ta jern også, men avventer det til jeg har tatt blodprøve.

Hvilken multivitamin bruker dere? :)

Brukte den gravidpakken innledningsvis med første, men gikk over til denne her etterhvert pga. lavere pris og færre kapsler å svelge. Står den kan brukes av gravide. 2 kapsler daglig og inneholder stort sett det samme som de andre pakkene når man sammenligner innholdet :)

Vedlegg

• 79E8C3F0-4FC7-43E1-8212-FDE75CCE4AD0.png
    79E8C3F0-4FC7-43E1-8212-FDE75CCE4AD0.png
    389,9 KB · Visninger: 18
Hvilken multivitamin bruker dere? :)

Nycoplus multivitamin. Den gis også på sykehuset til gravide med hyperemesis.

Til dere som kun tar folat, pass på at dere også får i dere nok jod! Viktig for gravide. Mener det finnes en kalkulator på melk.no der man kan se om man får i seg nok gjennom kosten. Ellers bør man ta tilskudd.

Brukte den gravidpakken innledningsvis med første, men gikk over til denne her etterhvert pga. lavere pris og færre kapsler å svelge. Står den kan brukes av gravide. 2 kapsler daglig og inneholder stort sett det samme som de andre pakkene når man sammenligner innholdet :)
Jeg tar også denne. Den er ofte på tilbud i apotek (2 for 1 eller 50%). Jeg sjekket innholdet mot den gule gravidpakken, og de er så og si identiske, men denne trenger du kun 2 kapsler av per dag, i tillegg er den billigere. Jeg har nettopp hamstret for 50 % hos Boots.

Back
Topp