Vitamintilskudd ?

Cachee

November 2014 <3
Tilgangsansvarlig
VIP
Novemberskattene 2014 <3
Trenger vitaminer. Føler jeg er så slapp, trøtt og sliten, og leste akkurat om at mange nordmenn har for lite d-vitamin, dermed kom jeg til å tenke på at jeg kanskje skulle prøvd å hatt i meg noe i tillegg til kosten.

Hvilket kost/vitamintilskudd er best/anbefalt ? Min sønn på to år får d-vitamin dråper, og de er vel anbefalt opp til 4 år? men kan man gi dem noe annet før det ? Eller hva gir man når de blir 4 år ? :) Erfaringer og tips ønskes ! :)

EDIT: Må kunne tas som gravid og sammen med folat. Vet ikke om noen er farlige..

Last edited:
Tran er ett godt alternativ. :)

Tran er vel nederst på lista her, fordi jeg får oppstøt og halsbrann av det. Kaplene er litt bedre, er de like bra på vitaminer ? Men vil helst finne et annet alternativ :)

Har Sanasol også som er anbefalt for de over 3 år. Men en voksen vil nok ikke få dekket dagsbehovet sitt der, men du kommer jo ett stykke på vei :)

Apoteket har ren D-vitamin i tablettform.
Går du for omega 3 kapsler må du passe på at de er tilsatt D-vitamin, ikke alle er det.

Ville gått til legen å undersøkt d vitamin innholdet ditt :) veldig viktig å ha rett d vitamin innhold :)

Jeg var hos legen og sjekket dette.. Mitt nivå lå på 27! Noe som er ekstremt lavt.. Skal aller helst ligge rundt 150-200.. Og d vitaminer kjøpt på apoteket er ikke godt nok å kjøpe for å få opp nivået.. Så måtte få resept av legen, på høyere inntak

Ikke noe farlig å ta D-vit og folat sammen :) Jeg tar noe som heter D-Pearls, 1 tabl.=20 mcg om dagen :)

Back
Topp