Vitamintilskudd ved amming

mymy

Gift med forumet
Tilgangsansvarlig
Himmelbarn
Oktoberfruene 2018
JuniJubel2021
Sensommerskattene 2023
Noen som har gjort seg opp noen tanker om å ta vitamintilskudd under amming? Er jo to merker som tilbyr full pakke ved amming men de koster jo en del. Om en ikke skal ta de, hvilke vitaminer skal man da satse på for å få dekket behovet under amming? Noen som har satt seg inn i dette..

Jeg har kjøpt nycopluss sin «mamma» pakke som er komplett kosttilskudd for ammeperioden, har kjøpt to pakker som tilsvarer for 6 mnd. Om man følger med litt så er de hele tiden på tilbud ( jeg kjøpte de på tilbud til kr 160 pr pk på komplett apotek) og da er ikke prisen så gale med tanke på hva de inneholder:-) koster fort litt om man skal kjøpe forskjellige tilskudd utenom også + jeg synes at det er så enkelt å greit med disse pakkene som er ferdig sammensatt:-)

Jeg tar vitaminkompleks som jeg har tatt de siste 3-4 årene. [emoji4]
Da får jeg i meg alle vitaminer, mineraler pluss jeg tar omega3.

Å bare ta feks C-vitamin eller D-vitamin har nok ingen effekt på melken. Men et multivitamin er nok lurt. Pluss omega-3-fettsyrer.

Jeg tar vitaminkompleks som jeg har tatt de siste 3-4 årene. [emoji4]
Da får jeg i meg alle vitaminer, mineraler pluss jeg tar omega3.

Å bare ta feks C-vitamin eller D-vitamin har nok ingen effekt på melken. Men et multivitamin er nok lurt. Pluss omega-3-fettsyrer.
Men er det kalsium i de du tar? Prøvde lese meg opp på disse som inneholder det meste men de manglet kalsium ellers så er jeg helt blind hehe. Kan være det står i forkortelse men skylder litt på gravid hjerne nå

Last edited:
Men er det kalsium i de du tar? Prøvde lese meg opp på disse som inneholder det meste men de manglet kalsium ellers så er jeg helt blind hehe. Kan være det står i forkortelse men skylder litt på gravid hjerne nå

De jeg har kjøpt « nycoplus mamma» inneholder i hvertfall kalsium:-)

Ja. Det er kalsium i de jeg tar. Jeg tar vitaminer på morgenen og mineraler på kvelden. Og i mineralkomplekset er der blant annet kalsium. [emoji4]

Jeg kjøper de fra Nycoplus når Komplett Apotek har tilbud!

Tenkte bare å ta tran og spise variert jeg! Har aldri tenkt på å ta ekstra vitaminer/tilskudd, og gjorde ikke det sist. Er det vanlig/anbefalt?

Jeg har kjøpt nycoplus mamma for ammeperioden. Brukte de gjennom hele ammeperioden med sønnen min og er fornøyd med de. Kjøpte 5 esker da de var på salg til 100kr pakken for litt siden:)

Jeg har ikke satt meg inn i det egentlig, jeg har en del igjen av multivitaminene jeg tar + ekstra jern og B12 så jeg tenker å fortsette med de til det er tomt i hvertfall. Jeg synes Nycoplus gravid var så forferdelige at Nycoplus mamma er helt uaktuelt for meg :hungover: Det er vel et annet merke som heter Lifeline tror jeg, så mulig jeg ser på de. Fint at du tok opp dette temaet, skal huske å spørre jordmor om hva jeg bør få i meg på neste time :happy:

Min jordmor har sagt at hun synes det er viktigere at man spiser variert og sunt og tar tran, så da forholder jeg meg til det også etter fødsel tenker jeg :) Tok multivitaminer fra Nycoplus fra vi begynte å prøve og ca første halvdel av svangerskapet.

Back
Topp