vitaminer

¤Celti¤

Elsker forumet
Kan man gi både tran og sanasol?Tenkte liksom annen hver dag....Har lyst at det skal være gøy for både meg og babyen å ta vitaminer![&:]

Barn skal ikke ha sanasol før de er blitt ett år gamle. [:)]

ORIGINAL: Nallepooh

signerer

Ikke før 1 år!?
Vi fikk beskjed på sykehuset med første her å gi det vi...
Og helsesøster nå har of sagt det er ok å gi...[8|]

gir kun tran jeg. sånn møllers tran, fikk beskjed om å IKKE gi sannasol

ORIGINAL: Star83

Ikke før 1 år!?
Vi fikk beskjed på sykehuset med første her å gi det vi...
Og helsesøster nå har of sagt det er ok å gi...[8|]

Husker ikke nå hvor jeg leste om det. Mener det er pga at det er mye sukker og at det inneholder sitrus.

Tran inneholder naturlig A- og D-vitamin i tillegg til omega 3 fettsyrene.
Sanasol inneholder kunstig fremstilt A-og D vitamin i tilegg til div. B- og C vitaminer mm. Men altså ikke omega 3.

Sanasol er ikke nødvendig så tidlig. Det som er viktigst er vitamin D. Omega 3 fettsyrene er også svært gunstig. [:)]

Man skal ikke gi både tran og multivitaminer, da blir det for mye d-vitamin. Spedbarn kan bruke BioVit (kolonialforretning) eller Nycoplus Multi Barn (Apoteket). De inneholder akkurat det samme (men er billigere i kolonial), og er fri for sitrus, sukker og gluten.

gir d-vitaminer dråper!

ORIGINAL: Glad70

Man skal ikke gi både tran og multivitaminer, da blir det for mye d-vitamin. Spedbarn kan bruke BioVit (kolonialforretning) eller Nycoplus Multi Barn (Apoteket). De inneholder akkurat det samme (men er billigere i kolonial), og er fri for sitrus, sukker og gluten.

Ser i kjøleskapet nå at den siste vi kjøpte var sånn BioVit!
Da skal jeg ikke kjøpe sanasol igje nfør barna er større...

ORIGINAL: Star83

ORIGINAL: Glad70

Ser i kjøleskapet nå at den siste vi kjøpte var sånn BioVit!
Da skal jeg ikke kjøpe sanasol igje nfør barna er større...

Sikkert lurt. Vi fikk i hvertfall oppgitt de to variantene på en lapp da vi "sjekket ut" fra sykehuset, og hun fikk BioVit mens vi var der også.

Back
Topp