Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notat: this_feature_currently_requires_accessing_site_using_safari
Jeg tar noe som heter Nyco Plus Gravid. Det er en type multivitamin og omega3 som er anbefalt for gravideOkei, har plutselig innsett at jeg kanskje må ta noe mer enn bare folat nå i svangerskapet..? Hva er det jeg må kjøpe og hvor mye må jeg ta hver dag?![]()

Hvorfor den uten a, d og k?Jeg tar multivitamin uten vitamin A,D og K, også tar jeg flytende tran ved siden. Men ser nå at for ikke-gravide anbefales 150 mikrogram jod, mens for gravide bør det tas 175 mikrogram, og ammende 200 mikrogram. I multivitaminen er det 150 jod, så bør jo egentlig ha mer. Kanskje jeg må oppsøke mer hvit fisk og melkeprodukter for å være sikker på jeg får i meg nok jod![]()
Fordi flytende tran inneholder disseHvorfor den uten a, d og k?
Jeg blir ikke klok på detteFordi flytende tran inneholder disseDet er veldig viktig å ikke få i seg for mye spesielt vitamin A som gravid, så man bør ikke ta dobbel dose. Tror en del av trankapslene inneholder kun omega-3 fettsyren og ikke vitamin A, D og K, så da kan man ta vanlig multivitamin. Men noen kapsler er med disse også.
Det jeg faktisk ser nå er at multivitaminene ikke inneholder kalsium, og man anbefales 900mg kalsium per dag som gravid. Drikker lite melk, så tror jeg må ut å kjøpe disse separat.
kjøpte folsyre i sverige i ferien, den inneholder 500 mikrogram pr tablett. Så da kan jeg egentlig ikke ta multivitamin/gravidvitamin uten å måtte kaste den pakken som jeg allerede har. Jeg er så ubesluttsom også, så aner ikke hva jeg skal kjøpe Fant disse:Noen som vet om man får folat i tyggetabellet, flytende eller noe? Kan ikke å svelge tabeletter![]()

Tar du folsyre på morgen eller kveld? Med eller uten mat?Okei, har plutselig innsett at jeg kanskje må ta noe mer enn bare folat nå i svangerskapet..? Hva er det jeg må kjøpe og hvor mye må jeg ta hver dag?![]()
Jeg har enda ferie, så hittil har jeg tatt når jeg har husket det. Må se hvordan jeg løser det fra mandag av, kanskje på morgenen..Tar du folsyre på morgen eller kveld? Med eller uten mat?
Tok det selvsagt i svangerskap1, men husker ikke hvordan jeg gjorde det da...