Vitaminer

SuperNova2023

Forumet er livet
Februarbarna 2023
Marsboerne 2023
Leste akkurat en artikkel om vitamin tilskudd, og lurte på hva dere tar :)
Jeg selv tar Omega 3, Multivitamin som jeg drikker med C-vitamin bruse tablett og folat. Skal til lege i morgen, har tenkt til på om jeg kanskje skal starte med tranebær, etter som det forhindrer urinveisinfeksjon noe som man absolutt ikke skal ha som gravid.
 
Jeg tar folat og jod nå første trimester da det anbefale av lege. Utenom det har jeg tenkt til å spørre om å ta blodprøve for å se hva jeg faktisk trenger. Ikke nødvendig å ta mer enn hva man ikke får gjennom kostholdet
 
Jeg tar Folat, jod, magnesium, D-vitamin og tran :)
 
Jeg tar omega-3 multi. Der får jeg det jeg trenger av folat, og det jeg trenger av andre vitaminer også :)
 
Jeg tar også Omega-3 Multi. Og Vitus Apotek har visst tilbud på disse ut sommern ;)
 
Multivitaminer, ekstra D og C, folat og magnesium. :joyful: Burde ta tran, men er så flink å glemme det! Skal kjøpe tabletter og legge i ukepillebrettet mitt :hilarious: det er genialt med brett!
 
Tar multivitaminer så jeg slipper å ta så mange piller :wtf:
Trenger folsyre, jern, magnesium og, slik som denne sommeren går, d-vitaminer.

For tiden går d i omega-3 multi, men har kjøpt noe fra protein.no (mest pga de søte flaskene), også har jeg kjøpt nycoplus multi nå på tilbud på apotek1 :thumleft

Sist gang gikk jeg på spesifikke gravidtilskudd i starten, men de var jo så dyre :bored:
Og så prøvde jeg rene folsyretabletter, men så måtte jeg ha jern også, og så magnesium... Også sto jeg der og svelget unna 5-6 tabletter om dagen :dead:

Ferietips: Multivitaminer må heller ikke skjules om man tar de rundt folk man ikke har avslørt nyheten til :joyful:
 
Sniker litt fra april-gruppen (har termin 1.april, så kanskje jeg havner hit etterhvert :laughing002). Har skjønt det er bra å få i seg omega-3 som gravid. Men dere som er plaget med kvalme, hvordan får dere i dere omega-3? Kapsler?
Jeg har mye multivitaminer hjemme, som jeg har tatt en stund. Både av den vanlige varianten og for de som tar tran. Har som regel brukt å ta tran til, med unntak av når jeg er på reise osv og det er vanskelig med tran. Men nå som gravid opplever jeg å bli litt kvalm av tranen, regner med dette bare vil bli værre.
 
Folat! Begynte med jern i dag pga mangel, men førte til akutt kvalme og jeg måtte gå å legge meg for å unngå og spy… Flere som har blitt veldig dårlig av det? Det bør kanskje tas med mat? :rolleyes:
 
Sniker litt fra april-gruppen (har termin 1.april, så kanskje jeg havner hit etterhvert :laughing002). Har skjønt det er bra å få i seg omega-3 som gravid. Men dere som er plaget med kvalme, hvordan får dere i dere omega-3? Kapsler?
Jeg har mye multivitaminer hjemme, som jeg har tatt en stund. Både av den vanlige varianten og for de som tar tran. Har som regel brukt å ta tran til, med unntak av når jeg er på reise osv og det er vanskelig med tran. Men nå som gravid opplever jeg å bli litt kvalm av tranen, regner med dette bare vil bli værre.
Tar kapsler :)
 
Har blitt tett fulgt opp med blodprøver pga anemi, og pga det tatt jerntilskudd i lange perioder. Ellers har jeg ikke hatt noen mangler eller unormale verdier, så har kun tatt et kombinert jod og folat-tilskudd som er anbefalt for alle prøvere og under første trimester.
Det er ikke bra med for mye av vitaminer og mineraler heller, så det bør tas blodprøver før man begynner å ta masse ekstra kosttilskudd av vitaminer etc :)
 
Back
Topp