Vitaminer

IdaEkorn

Blir kjent med forumet
Februarlykke 2022❄️
Hvilke vitaminer tar dere? Selv tar jeg vitaminer og omega 3 fra gravidboksen fra apoteket. I den er det alt, men vet det kun er anbefalt å ta folat.

Jeg tar Omega 3 + multivitamin + folat + kalsiumtilskudd (liker ikke melk, men spiser ost og cottage cheese, men ser at jeg sliter med å få i meg anbefalte 800mg pr dag uten tilskudd). :) Og så blir det jo å vurdere jerntilskudd etter blodprøver hos legen om blodprosenten er lav. Hehe, det blir litt piller!!

Jeg tar folat, omega 3 og jod. Drikker ikke melk å tar derfor periodevis kalsium, men fortiden er frokosten stortsett smoothie med frukt/bær, havregryn og melk. Eller spiser jeg variert å tenker at jeg får i meg nødvendige næringsstoffer den veien :)

Jeg tar folat, jod og tran. Mulig jeg må ta jern etter kontroll hos legen, men tar det ikke foreløpig. Skulle gjerne tatt «samlepakke-tabletten» fra apoteket, meg jeg sliter veldig med å svelge selv små piller, så bedre for meg med flere små enn én gigantisk :hungover:

Tar folat og skal starte på omega 3. Sliter med å få i meg så store kapsler. Regner meg jeg må ta jern igjen etter hvert å. Måtte det i forrige svangerskap.

Vanligvis spiser jeg C og d vitaminer, er tom for D-vitamin akkurat nå.
Og så spiser jeg folat.
Har tenkt å gå over til gravid-vitaminer, men har ikke kommet så langt at jeg har kjøpt en pakke ennå.

den PPen jeg ble gravid spiste jeg q10, men jeg strevde med å svelge dem. Måtte drikke ekstra mye vann for jeg følte at de satt fast i halsen.

Akkurat nå spiser jeg bare folat, pga kvalmen klarer jeg ikke noe annet..men spiste vitaminer de første ukene da.

Jeg fikk beskjed fra jordmor om at de anbefaler jod også til gravide. Tar jod, folat og omega3. Tok blodprøver en uke før jeg fant ut av graviditeten og da var alt bra, så satser på det holder seg :-)

Har alltid tatt gravid lifeline care boksen. Men hadde en del fra ammende, som jeg ville bruke opp, er folat i den også:) Er snart tomt, da kjøpe jeg gravid vitaminene:)

Av vitaminer tar jeg gravid-vitaminene + ekstra b6 (mot kvalme). :)

Jeg fikk beskjed fra jordmor om at de anbefaler jod også til gravide. Tar jod, folat og omega3. Tok blodprøver en uke før jeg fant ut av graviditeten og da var alt bra, så satser på det holder seg :)
Jod er kanskje i den gravidboksen fra apoteket? :hilarious:

Jeg tar også den lifeline boksen fra apoteket :D

Back
Topp