Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notat: this_feature_currently_requires_accessing_site_using_safari
Jeg drev og tok en multivitamin tablett og en folsyretablett før jeg ble gravid. Jeg var på apoteket og fikk anbefalt Gravid pakken som dekker alt. En rad med 4 tabletter daglig.
Syntes det var lettere...
Takk for svarJeg tar D vitamin, folsyre og omega3.
Det er billigere å kjøpe det enkeltvis enn å kjøpe den pakka. Jeg gjorde det første, men er mer i pakkene enkeltvis så derfor kjøpte jeg det
Takk for svarJeg tar D vitamin, folsyre og omega3.
Det er billigere å kjøpe det enkeltvis enn å kjøpe den pakka. Jeg gjorde det første, men er mer i pakkene enkeltvis så derfor kjøpte jeg det
Jeg fikk vite at man ikke skulle ta den vanlige multivitamin versjonen, men ta den som er uten A, D og K vitamin. Stemmer det?Vil anbefale å heller kjøpe multivitamin og folsyre i egne pakker. Det at apoteket anbefaler gravid-pakken er bare er salgstriks, da den er vanvittig overpriset. Både jeg og alle mine jordmorkolleger anbefaler alle å heller bruke vanlig multivitamin+ folsyre og evt omega 3 om man ikke spiser nok fisk
Gravid-pakken koster 249,- for 30 dager? Folat 100 tabletter (som er nok for de første tre månedene) koster 139,-, og multivitamin koster 199,- for 200 tbl. Et kjapt regnestykke på det viser på gravidpakken koster 2324,- for et helt svangerskap, mens multivitamin og folsyre koster 737,-
Det har jeg ikke hørt noe om. Vet man ikke skal ta vitamin K hvis man av en eller annen grunn står på blodfortynnende medisin i form av marevan. Ellers er jo innholdet i vanlig multivitamin og gravid-pakken tilnærmet det samme. Vitamin A og D trenger man ikke hvis man tar tran/omega 3 eller har et høyt inntak av fisk.Jeg fikk vite at man ikke skulle ta den vanlige multivitamin versjonen, men ta den som er uten A, D og K vitamin. Stemmer det?
Tusen takk for svar var det jeg også kom fram til at det måtte være ett salgstriks. Sinnsykt dyrt i forhold til å kjøpe enkeltvisVil anbefale å heller kjøpe multivitamin og folsyre i egne pakker. Det at apoteket anbefaler gravid-pakken er bare er salgstriks, da den er vanvittig overpriset. Både jeg og alle mine jordmorkolleger anbefaler alle å heller bruke vanlig multivitamin+ folsyre og evt omega 3 om man ikke spiser nok fisk
Gravid-pakken koster 249,- for 30 dager? Folat 100 tabletter (som er nok for de første tre månedene) koster 139,-, og multivitamin koster 199,- for 200 tbl. Et kjapt regnestykke på det viser på gravidpakken koster 2324,- for et helt svangerskap, mens multivitamin og folsyre koster 737,-
Akkurat dette sa jordmor til meg, så jeg gjorde akkurat som hun saVil anbefale å heller kjøpe multivitamin. Vanlig multivitamin inneholder også nok folsyre. Det at apoteket anbefaler gravid-pakken er bare er salgstriks, da den er vanvittig overpriset. Både jeg og alle mine jordmorkolleger anbefaler alle å heller bruke vanlig multivitamin og evt omega 3/tran om man ikke spiser nok fisk Gravid-pakken koster 249,- for 30 dager? Multivitamin koster 199,- for 200 tbl. Et kjapt regnestykke på det viser på gravidpakken koster 2324,- for et helt svangerskap, mens multivitamin koster 398,-, og da har man også multivitaminer man kan ta de første månedene etter fødsel også