Vitaminer

Evis84

Elsker forumet
Assistert-jentene
Novemberlykke 2016
Julikulene 2020
Kva tar du av vitaminer i graviditeten?

så langt tar eg folat og jern( pga lavt nivå).
Eg burde beg med omega 3 siden eg ete lite fisk... nokon så tar multivitamin og føler det er nødvendig? Kjenner serlig på kveld og natt at eg har litt hovne/ tunge legga. Er ikkje krampe.. men burde kanskje beg på magnesium... har sånn rulle for å auka blodsirkulasjonen, så prøver å rulla litt før eg legge meg!

Jeg tar folat (til boksen er tom), og omega 3 i hele svangerskapet etter anbefaling av lege.

Jeg tar folat til boksen er tom, jod, jern og d-vitamin (pga lave verdier).
Spiser mye fisk, så tar ikke omega3.

Jeg tar nycoplus mamma (inneholder folat + vitaminer), i tillegg til dette tar jeg 10 mcg d-vitamin grunnet alvorlig vitamin d-mangel oppdaget på første blodprøvekontroll. Har også stor jernmangel og skal starte med 60 mg jern fra uke 18... hallo pillegalskap

Jeg tar multivitamin, omega 3, folsyre og b6.
En medisin jeg går på hindrer opptak av folsyre, så jeg går på 1 mg om dagen og skal gjøre det ihvertfall ut svangerskapet, b6 fikk jeg tips om fra jordmor at kunne lindre kvalmen (det har det absolutt gjort!), multivit og omega 3 går jeg på til vanlig så det har jeg bare fortsatt med :D

Jeg tar folat (1. trimester/til boksen er tom) og omega 3 :-) Nettopp tatt blodprøver, så når jeg får svar på dem, vil jeg vurdere om det er nødvendig med mer.

Jeg tar Nycoplus Gravid nå. Tenkte å høre med fastlegen på første kontroll hva hun anbefaler meg etter første trimester.

Jeg tar multivitamin med anbefalt mengde folat og jod. Tar omega-3 i tillegg. Skal begynne med litt jern fra uke 18.

Folat, omega3 og kosttilskudd for vegetarianer og jod. Gleder meg til å kutte ut folat fra uke 12, tror jeg blir oppblåst i magen av den :/ Tar jern fra uke 18. Ingen andre her som tar jod?

Folat, omega3 og kosttilskudd for vegetarianer og jod. Gleder meg til å kutte ut folat fra uke 12, tror jeg blir oppblåst i magen av den :/ Tar jern fra uke 18. Ingen andre her som tar jod?
Tar ikke jod, spiser mye hvit fisk og en del meieriprodukter:happy: prøver hovedsaklig å få i meg det jeg trenger gjennom kosthold og ikke tabletter.

Tar gravid-tiskuddet fra Nycoplus, som har folat, jod, litt jern og omega 3 + mye mer. Må ta litt mer jern fra uke 18 pga. lave jernlagre. :happy:

Kelp fordi jeg spiser for lite hvit fisk og meieri (jod) og krill. (omega 3).

Blodprøvene mine er fine så ingen grunn for tilskudd og får jeg noen mangler tilfører jeg det via kosten.

Jeg tar tran kapsler hele året, har tatt forlat, må nå begynne med jerntilskudd pga påvist lavt ved blodprøver tatt ved 12 ukers kontroll hos fastlegen. Ellers mener jeg selv at jeg spiser variert kosthold, så det meste av vitaminer blir dekket det:)

Jeg tar jod nå. Tok folat til uke 14 og omega 3 + magnesium til ca uke 12 før jeg fikk fullstendig nok.

Tar gravid-tiskuddet fra Nycoplus, som har folat, jod, litt jern og omega 3 + mye mer. Må ta litt mer jern fra uke 18 pga. lave jernlagre. :happy:
Ja så du òg har fått beskjed om jern fra uke 18? Eg fekk beskjed fra legen min på første kontroll at eg måtte ta jern( 7 uker) men fekk beskjed i går av jordmor at det skulle ein jo ikkje ta før i uke 18.... håpa det ikkje har vore altfor skadelig for fosteret:/ :( dette burde legen ha vist....

Back
Topp