Vitaminer

Malvinka

Forumet er livet
Aprillykke 2016
Julibarna 2019
Hva tar dere av vitaminer nå etter at dere fikk positiv test (eller før også).
 
Jeg klarte ikke spise de gravid vitaminene sist gång jeg har gravid. Før store og jeg brakk meg. Fikk da tips om disse:
https://www.apotek1.no/produkter/nycoplus-omega-3-multi-kapsler-90stk-922652p

Inneholder er det samme, men de mangler jern og magnesium som man eventult må ta utenom ved behov.(de er litt billigere også siden de ofre er på 50% tilbud).
Jeg spiser aminojern i perioder siden jeg blir veldig hard i magen av vanlig jerntilskudd. Magnesium måtte jeg uansett kjøpe utenom da jeg trengte å spise større dose for å unngå kramper i beina sist gang jeg var gravid.
 
Tar nycoplus gravid. Tok bare folat i starten, men regnet på at jeg trengte litt jod (siden jeg ammer i tillegg), så da var det den pakken som var nærmest riktig mengde.
 
Tar kun folat og vitaminbjørner (vet ikke om de hjelper, men de er så gode...). Fikk beskjed om at jdet viktigste var ett balansert og sunt kosthold, med mindre blodprøver viser noe annet på kontrollene lengre ut i svangerskapet.
 
multivitamin, ekstra folat og ekstra d-vitamin pga mangel på det.
 
Jeg tar multivitamin pluss ekstra folat. Samme før jeg ble gravid. Vurderer å begynne med tran snart også. Pleier å ta det på vinteren.
 
Bruker gravitamin + omega3 :)
 
Tar folsyre og jod. Blir vel gravidvitaminer etterhvert.
 
Tar folsyre, mulitvitamin og omega3, tatt det siden vi begynte å prøve.
 
Folat, omega-3, d-vitaminer og magnesium :happy093.
 
Kun folat
 
Tar nå folat, multivitaminer og omega-3. Tok ingenting før positiv test fordi vi ikke hadde planer om å bli gravide.
 
Back
Topp