Vitaminer

RemaFrue

Gift med forumet
Septemberhjertene 2018
Oktoberfruene 2018
Jeg tar vanligvis tabeletter som inneholder folat da jeg har kronisk mangel, jeg tar også trantabeletter da jeg ikke spiser enkelte matvarer og ikke får i meg d-vit der. Har nå i graviditeten naturligvis tatt ekstra tabeletter med 400mcg folat etter råd fra legen, men legen sa også at jeg burde ta d-vit tabeletter. Så det gjorde jeg. Slo meg først nå at det kanskje kunne bli mye når jeg får det gjennom tranen og tabelettene? [emoji33] noen meninger om dette?

tenker at legen bør vite om hvilke tilskudd du tar i tillegg til det h*n skriver ut til deg :) jeg har tatt mye Divisun de siste årene og får da beskjed om å ikke bruke produkter som har ekstra tilsatt D vit. :)

Hør på apoteket [emoji4] Brukte Divisun 2000 i fjor grunnet kraftig mangel på D-vit, men nå bruker jeg Lifeline Care Gravid, som også inneholder alt av vitaminer og mineraler. Den dosen med D-vitamin jeg tok i 3 mnd er ganske høy, og jeg måtte inn til måling etter 2 mnd for å sjekke at jeg ikke hadde fått i meg for mye. Det skal altså veldig mye til for å komme opp i en så høy dose, når du bruker d-vitamin som ikke er resept belagt [emoji4] Tror man snakker om 20 tabletter for å få lik dose som 1 tablett med Divisun jeg hadde [emoji4]

Jeg tar vanligvis tabeletter som inneholder folat da jeg har kronisk mangel, jeg tar også trantabeletter da jeg ikke spiser enkelte matvarer og ikke får i meg d-vit der. Har nå i graviditeten naturligvis tatt ekstra tabeletter med 400mcg folat etter råd fra legen, men legen sa også at jeg burde ta d-vit tabeletter. Så det gjorde jeg. Slo meg først nå at det kanskje kunne bli mye når jeg får det gjennom tranen og tabelettene? [emoji33] noen meninger om dette?
Kroppen klarer ikke ta opp noe særlig d-vit om du ikke tar det i litt større doser. Jeg tar trippel dose hver 3 dag. 400mcg hver dag er ikke for mye. ikke tenk på d-vit i tranen.

Men legen vet at jeg tar omega 3 og at jeg ikke liker enkelte av mat produktene som inneholder mye D-vit. Han skrev ikke ut noe resept på d-vit, sa bare jeg skulle snakke med de på apoteket.. de virket ikke som de skjønte noe og gav meg ett eller annet

Back
Topp