Vitaminer

RemaFrue

Gift med forumet
Septemberhjertene 2018
Oktoberfruene 2018
Jeg tar vanligvis tabeletter som inneholder folat da jeg har kronisk mangel, jeg tar også trantabeletter da jeg ikke spiser enkelte matvarer og ikke får i meg d-vit der. Har nå i graviditeten naturligvis tatt ekstra tabeletter med 400mcg folat etter råd fra legen, men legen sa også at jeg burde ta d-vit tabeletter. Så det gjorde jeg. Slo meg først nå at det kanskje kunne bli mye når jeg får det gjennom tranen og tabelettene? [emoji33] noen meninger om dette?
 
Jeg tar gravid pakken fra lifeline, der er det to trankapsler i tillegg til folat og andre vitaminer man trenger. Tar d vitamin 20 og c vitamin i tillegg. Forhørte meg på apoteket og de sa det var helt greit. Har tidligere slitt med d vit mangel.
 
Har mangel av D-vitamin så tar multivitamin, 2 trankapsler og 40 mcg d-vitamin. I tillegg til folat og kalsium. Føles helt feil å ta så mye d-vitamin, men legen sier jeg må det med så stor mangel og jeg stoler på han:) Tar heller kontroll igjen på blodpørver om noen uker.
 
tror det er a-vitamin man ihverfall ikke skal ha for mye av, husker ikke om d-vitamin også er det.
går sikkert an å finne info et sted evt hør med legen din.

Jeg tar sånn pakke med gravid-vitaminer som også inkluderer omega3.
Det blir jo spesielt om dere har mangel i utgangspunktet så ville snakket med legen som kjenner deres situasjon og normalnivå.
 
Back
Topp