Vitaminer?

Snurri

Gift med forumet
Julegavene 2019
Hvilke vitaminer vil dere anbefale at man kjøper? Er snart gått tom for min boks med folsyre, og tenker å heller kjøpe en kombinasjonsboks neste gang med flere vitaminer i hver pille. Noen anbefalinger? Omega-3? C-vitaminer? Alt hver for seg eller i kombinasjon?

Jeg tar folat, jern, d-vitamin, tran og sanasol. Føler jeg har mer kontroll når jeg tar de hver for seg [emoji14] ekstra D-vitamin tar jeg pga jeg har litt lave nivåer og har psoriasis. Tran er noe frøkna her elsker, så da blit det lettere for meg å ta og ;)

På apoteket har de gravid-vitaminer som inneholder riktig mengde folat og som er for de som prøver og gravide i første trimester. Inneholder kapsler med omega 3 også

D-vitamin, folat og omega3 som en bør passe på å ta. Men ellers tror jeg du får i deg det meste andre med et godt variert kosthold! [emoji4]

Jeg tar folat, tran(kapsler), magnesium, kalsium, c-vit og gummibjørner.
Er livredd for å ta for mye A-vitamin da jeg har lest at det kan være medvirkende til SA? [emoji848]

Jeg tar folat, tran(kapsler), magnesium, kalsium, c-vit og gummibjørner.
Er livredd for å ta for mye A-vitamin da jeg har lest at det kan være medvirkende til SA? [emoji848]
Vet ikke om det er ift risiko for SA, men man skal ikke ha for mye A-vitaminer blant annet ja.
Fordelen med disse pakkene er at man får alt man trenger, men skal ikke kombinere med andre uten å ha snakket med lege om det.

Back
Topp