Vitaminer

LilleMor26

Betatt av forumet
Septembergull'17
:bookworm: prøve å lese mg klok på kozn type vitamina og mineraler man treng no fram over:bookworm:
Hva bruker du?xsmile2

Med mindre legen har sagt noe annet ut i fra blodprøver så trenger du egentlig bare folsyre :) Omega3 er også nyttig å ta både for din del og fostret.

Med mindre legen har sagt noe annet ut i fra blodprøver så trenger du egentlig bare folsyre :) Omega3 er også nyttig å ta både for din del og fostret.
Har tatt en del blodprøva idag mn hn sa at eg sko vente til neste uke til eg har time hos jordmor og få svar da..:bored: syns eg heller kunne begynt med en gang vist d va nåt eg treng:bored:

Jeg tar gravid pakka og der er alt det jeg trenger [emoji4]
Jha har lest litt på dn;) må ringe te legen i morra å få litt svar så eg å kan komme i gang fort vist d mangle nåt;)

Folat, d-vitamin og jod er de jeg hadde tatt om jeg tok de separat, + omega-3.
Syns selv at det er liksågreit å bare kjøpe den gravidpakken, da feks d-vitamin ikke bør overdrives i pilleform (fettløslig ikke vannløslig).

Da blir d innkjøp av gravid pakka idag;) satse på at prøvan mine kommer ut greit:)

Jeg tar også folsyre og omega3.:) Har ikke tatt noen blodprøver enda, så vet ikke om det er noe annet jeg burde tatt... Blir vel tatt blodprøve på 1.kontroll den 28.feb. (da vil jeg være 12+5), vil jeg tro?!

Tatt folat ganske lenge, men gikk over til gravidpakken når jeg fikk positiv test. Da får man ihvertfall i seg alt man trenger :) Skal ikke ta blodprøver før i uke 12.

Jeg tar også folsyre og omega3.:) Har ikke tatt noen blodprøver enda, så vet ikke om det er noe annet jeg burde tatt... Blir vel tatt blodprøve på 1.kontroll den 28.feb. (da vil jeg være 12+5), vil jeg tro?!

Skal også til legen 28.feb! Gleder meg, er så lenge til enda :arghh:

Leger har ikke akkurat mye peil på ernæring og hva nivåene faktisk bør ligge på.
(How do i know? Har leger i familien som bekrefter dette selv... ernæring er omtrent ikke tilstede på timeplanen under utdannelsen dems... husk, de er allmennleger, ikke spesialister. De kan litt om mye og resten må de slå opp)
Under en graviditet så stjeler barnet enormt mye næring. Og jo mer du får i deg, jo bedre er det for både barnet og deg selv.
Jeg tar tilskudd 3 ganger om dagen.
Og har valgt tilskudd som ikke er syntetisk/kunstig fremstilt.

Back
Topp