Vitaminer?

~lykkelig med barn~

Elsker forumet
Juli13-jentene
Har dere vært flinke til å ta vitaminer osv. gjennom svangerskapet?
Jeg har tatt multivitaminer, men innså plutselig at omega 3 nivået var litt lavt. *Dårlig samvittighet*. :oops: :crybaby2
Har dere tatt noe?

Jeg har tatt de vitaminene, mineralene og omega 3 som man kjøper på apoteket for gravide (gul boks). Den skal inneholde alt en trenger.

Termin 30 juli

Uff har ikke tatt noe de siste mnd, kjøpte meg omega 3 men har vært dårlig på å ta de :/

Venter en liten prinsesse 15.07.2013 ❤❤❤

Skal være det. Er jo 2 piller med omega og mener mengden skal holde. Ser du på pakken ser du dosen og anbefalt dose så tror ikke du trenger å ha dårlig samvittighet.

Termin 30 juli

Eg tok folat de første 3 mnd. Har etter det tatt Trio-B, jern og Omega-3 :)

Skal være det. Er jo 2 piller med omega og mener mengden skal holde. Ser du på pakken ser du dosen og anbefalt dose så tror ikke du trenger å ha dårlig samvittighet.

Termin 30 juli
Trodde man måtte ha mer enn dette jeg. Men da er det jo bra. .-)
Takker for svar! :-)

En annen ting å tenke på er at babyen tar det den trenger, så får du i deg for lite av noe går det ut over deg selv.

Termin 30 juli

Jeg tar to kapsler møllers tran. D skal holde :) Spiser ikke så mye fet fisk her heller..

Storesøster Mars 2009
Lillesøster er ventet 11.07.13
Tror det er mer der, enn i de jeg tar.
Men jeg tar iallfall noe da. Uff, alt en skal bekymre seg for.
Det blir vel et fornuftig menneske av min lille uansett! :-)

Jeg begynte bra, men de siste månedene har eg ikke tatt en eneste vitamin :(

En annen ting å tenke på er at babyen tar det den trenger, så får du i deg for lite av noe går det ut over deg selv.

Termin 30 juli
Det er sant! :-)
Var hos legen idag, og jernlageret var bra iallfall! Selv om jeg ikke er noen storspiser. Så noe næring får nok den lille, ja, ellers hadde vel mine lager vært tomme? Men jern osv. lagrer vi jo i kroppen. Annerledes med omega. Men jeg har jo tatt det hver dag, med unntak av en liten periode. Vitaminer for gravide bør jo inneholde anbefalt dose?
Jeg er iallfall litt stolt av meg selv, for hadde gått opp 2 kg siden sist legebesøk! Hurra! :-)
Gått opp 7,5 kg. nå.

...har ikke tatt ei eneste pille, jeg... men har det helt fint :) spiser sunt og variert ;-)

Lillebror 24. juli

Har ikke tatt noe som helst jeg! Spiser variert og tatt flere prøver, men har ikke mangel på noe som helst, så da er det vel bra :)

Termin 7.juli

Det er sant! :-)
Var hos legen idag, og jernlageret var bra iallfall! Selv om jeg ikke er noen storspiser. Så noe næring får nok den lille, ja, ellers hadde vel mine lager vært tomme? Men jern osv. lagrer vi jo i kroppen. Annerledes med omega. Men jeg har jo tatt det hver dag, med unntak av en liten periode. Vitaminer for gravide bør jo inneholde anbefalt dose?
Jeg er iallfall litt stolt av meg selv, for hadde gått opp 2 kg siden sist legebesøk! Hurra! :-)
Gått opp 7,5 kg. nå.

Så bra at du har gått opp! Kanskje du klarer litt til nå på slutten :)

Storesøster Mars 2009
Lillesøster er ventet 11.07.13

Back
Topp