Vitaminer?!

Folat er nok det viktigste ja, ellers tar jeg en tablett multivitaminer, og jern. Jeg har vært blodfattig etter en xu med stort blodtap, men de fleste kvinner trenger jern. Prøver å huske å ta tran, men glemmer det lett...:)
Med sunn kost i tillegg så føler jeg meg ganske trygg på at jeg får i meg det som trengs. Ja og så prøver jeg å huske å ta c-vitamin for å være litt rustet mot forkjølelse og sånt, vinteren har jo ankommet og mange som er syke nå...
Det finnes forresten komplette pakker for gravide med alt vi trenger, den har multivitaminer (inkl folat og jern), trantabletter og blåbær-tablett (for anitoksidanter sikkert).

Jeg syns forresten kroppen er ganske flink å fortelle hva den trenger, spesielt når man er gravid. Den gir klar beskjed :) Noen dager har jeg kjempelyst på spinat og rosenkål, andre dager er det fisk jeg har lyst på. Vet ikke om andre har det sånn, hvis man bare har lyst på fastfood og godteri så bør man kanskje planlegge noe annet :) Jeg prøver å huske å ta vitaminer, sånn at jeg føler at jeg har sikret å få i meg alt. Jeg er ganske liten, og har ikke sjanse til å få i meg alt man hører at man "bør" spise per dag. Ellers er sunn kost bra nok, tenker jeg :) Vi lever i et av verdens beste land hva gjelder sunn mat :)

Jeg tar mulitivitamin, jern og kalsiumtabletter hver dag og b-12 sprøyte hver 3 mnd.. Men så er dette pga eg har hatt en GBP og må ta dette resten av livet :-)

Jeg tar folat (er jo ekstemt viktig nå, spesielt i uke 4-6), ellers tar jeg d-vitamin, calsium-magnesium (kal-mag) og  omega 3.

Back
Topp