Vitaminer

lykketrollet13og14<3

Andre møte med forumet
Hei alle sammen! :)

Er forholdsvis ny her inne, men det er vel på tide å bli litt mer aktiv siden jeg er 17+3 på vei. Det er vårt første barn så vi er veldig spente og lykkelige begge to. 

Jeg lurer litt på hvilke vitaminer dere tar? Jeg har tatt tran hele graviditeten, men når jeg var hos jordmor for noen uker siden ble jeg også anbefalt multivitamin. Leste akkurat at det ikke er bra med for mye A og D vitamin så derfor lurer jeg på hva dere tar?
 
Tar ingenting, men spiser variert og sunn kost. Samt 1-2skiver med makrell i tomat på brød/knekkebrød om dagen. Jeg har gode lagre av vitaminer i kroppen min så for meg holder det med variert og sunn kost dette svangerskapet også
 
Lifeline for gravide :) pakke med litt forskjellig. Kjøpes på apoteket :)
 
Trankapslar, multivitamin (anbefalt av lege pga lite lager b-vitamin) og kalcium (fordi eg ikkje drikk melk og klarer sannsynlegvis ikkje få i meg nok meieriprodukt tilsvarande 1/2 l dagleg - viktig for beinbygginga til junior). Velkommen inn hit du òg :)
 
Tar de tablettene for gravide du får kjøpt på apoteket. Den store gule pakka..
Også drikker jeg melk (men har kuttet ut den nå pga hodeverk) men spiser en del ost, youghurt osv. Prøver å spise sundt ellers .. Har kuttet ut potetgullet med gulrøtter f.eks! Og det er jo bare så godt å sitte å knaske på gulerøtter!! :) at jeg ikke har prøvd det før
 
Trankapsler og multivitamin.
Drikker (litt) melk, spiser ost og yoghurt for kalsium :)
 
Tar Lifeline kosttilskudd for gravide, fåes kjøpt på apoteket :)
 
Tusen takk for svar alle sammen :) Ble jo litt engstelig for at jeg kunne ha tatt for mye av det gode bare. Skal se om jeg finner multivitamin for gravide på apoteket, det er vel det beste selv om jeg prøver å spise både sunt og variert :)
 
Du får kjøpt multivitamin uten a og d-vitamin på apoteket. Til tranbrukere;-)
 
Back
Topp