Vitaminer

Nr2mai14

Flørter med forumet
Mailykke <3
Hvilke vitaminer tar dere nå? Er i uke 13, men usikker på hvilke vitaminer jeg bør fortsette med?
 
Tar bare omega 3.
Tenker å begynne meg multivitamin, når jeg bare husker på det.. :p
 
jeg og tar en omega3 type og i den så er det liksom inkludert alle de derre vitaminene i tillegg :)
 
Foreløpig tar jeg gravid vitaminer, men når jege er tom neste helg tenker jeg å ta multivitamin og omega 3.
 
Jeg tar Omega 3, Jern, B-vitamin, Folat og Calsium. Har igjen Folat for to uker til, hadde egentlig tenkt å bare bruke opp boksen så jeg slipper å ha den stående, men lurer på om det kanskje kan være skadelig?
 
Jeg lurer litt på det samme..hørt at folat er viktig de 12 første ukene,og så er det omega 3 som gjelder...men tørr ikke helt slutte på folat da det er så viktig for utviklingen i starten :/ Går på Lifeline Kosttilskudd nå, og er 12 uker imorgen..men tenkte gå på de tablettene frem til jordmortimen i slutten av august..så får jeg høre med henne da hva hun synes.... det kan vel ikke være farlig å ta 400mg folat etter uke 12? Er det ikke bare bra med vitaminer..? :/ :)
 
Jeg tror ikke det er farlig å ta folat i det hele tatt!
Forrige svangerskap tok jeg også 0,400mg hver dag, 
men i dette svangerskapet fikk jeg beskjed av legene å ta 10 ganger så mye. ( 4 mg.)
pga faren for ryggmargsbrokk... (det var det som var galt sist...)

 
Spurte akkurat en jordmor..hun sa at de lifeline kosttilskuddene var laget for gravide..og man kunne helt fint ta de gjennom hele svangerskapet, da trengte man ikke noe annet heller... :) 
 
Finnes ikke farlig å ta folat, det heter seg bare at det ikke er nødvendig etter uke 12 :)
Jeg tok lifeline gravid-vitaminer sist, og der er det jo folat.
Nå tar jeg trankapsler og multivitaminer (og har tatt folat) rett og slett fordi det blir billigere enn lifeline ;p
 
Back
Topp